Støt dit regiment
– bliv en del af Garden bag Garden

Det er aldrig for sent at støtte op om Livgarden. Meld dig ind i De Danske Garderforeninger, og vær med til at støtte vores gamle regiment. Vi tilbyder en lang række fordele til vores medlemmer, som du kan få adgang til ved indmeldelse. For at gør det overskueligt, har vi samlet vores mange fordele under 5 overskrifter, som du kan læse mere om nedenfor.
Klik på ikonet til venstre for indmeldelse.

Garderbladet

Alle medlemmer af De Danske Garderforeninger modtager 10-11 gange om året Garderbladet i postkassen. Garderbladet er de Livgardens regimentsblad og garderforeningernes foreningsblad. Det betyder, at du hver måned kan læse seneste nyt om regimentets dagligdag, øvelser og udsendelser. Hertil kan du holde dig opdateret om, hvad der sker i din lokalforening, hvor der afholdes en lang række arrangementer – som du selvfølgelig også har adgang til som medlem. Klik på ikonet til venstre, og få en forsmag på Garderbladet.

Støtte til regimentet

Som medlem i De Danske Garderforeninger medvirker du til at støtte vores gamle regiment. Dit kontingent går, blandt andet, til at støtte Livgarden økonomisk på en lang række områder, hvor regimentet ikke selv kan afsætte midler. Vores støtte indebærer alt fra udsendelse af jule- og fødselsdagsgaver til Livgardens udsendte og vagtgående personel, over økonomisk støtte til at forbedre enhedernes faciliteter (senest med en donation til Tambourkorpsets nye lydstudie), til opsætning af statuer og monumenter på kasernerne. Hertil organiserer DG årligt et hav af faneparader, hvor DG faner hædrer Livgardens personel.

Garderkortet

Garderkortet er vores eget fordels- og rabatkort, som du får adgang til som medlem. Med Garderkortet i hånden får du adgang til vores mange aftaler med butikker, restauranter og oplevelsescentre rundt om i landet. Særligt har vi lagt tyngden omkring hovedstaden, for at sikre ekstra gode vilkår for Livgardens tjenestegørende soldater. Se mere om Garderkortet, samt hvordan du får adgang til det, ved at klikke på ikonet til venstre.

Arrangementer

I vores lokale garderforeninger mødes medlemmer på kryds og tværs af årgange til et hav af forskellige arrangementer. Særligt fylder skydningen en hel del i de fleste foreninger, hvor der både skydes på 15m, 50m og 200m. Er du ikke til baneskydning, så kan du deltage i landsbowlingen, du kan tilslutte dig et jagtlaug eller deltage i spændende foredrag. Hvis du kører på motorcykel, så har vi selvfølgelig en MC-club. Er du til golf, så kan du dyste mod andre gamle gardere i Gardergolf, og hvis du foretrækker en solid frokost med en stor øl, så mødes de fleste foreninger heldigvis også til det med jævne mellemrum. Kort sagt – vi har tilbud til alle!

Netværk af ligesindede

Med over 10.500 medlemmer er De Danske Garderforeninger landets absolut største soldaterorganisation. Som medlem bliver du en del af et landsdækkende netværk bestående af gamle gardere, der altid er parate til at hjælpe en anden gammel garder. Om end du mangler bolig, står uden job eller blot har brug for en håndsrækning, så kan du altid finde et medlem, der kan hjælpe dig videre i tilværelsen. Det eneste der afholder gamle gardere for at hjælpe er, at du selv tager kontakt til din forening.