Vestlollands Garderforening

Forening nr. 50 – stiftet 20. januar 1924

Om foreningen

Vestlollands Garderforening blev stiftet den 20. januar 1924 efter en deling af Garderforeningen for Lolland-Falsters Stift med hjemsted i Maribo.
Den 20. januar 1924 afholdtes den stiftende generalforsamling i Nakskov, og til foreningens første formand valgtes malermester Ludvig Reimer. Foreningens formål er at styrke kammeratlige bånd blandt medlemmerne ved sammenkomster, fester og lign. Foreningen havde i 1924 78 medlemmer. De sidste år har medlemstallet været ca. 110. Generalforsamling afholdes den sidste torsdag i februar måned, med spisning og foredrag.

Kommende aktiviteter

Efterårets første arrangement bliver onsdag den 14. september kl. 19, hvor Torsten Elsvor (tidligere redaktør på Folketidende), vil være vores guide ved et besøg på Museum Polakkasernen, Højbygårdsvej 34, Rødby. Torsten er formand for museet, har en enestående viden om indvandringen af polakker på Lolland, om deres til tider barske forhold som roearbejdere m.v. Glæd jer til en sprudlende fortæller. Nærmere om tilmelding senere; husk et KRYDS i kalenderen allerede NU!
På bedding har vi yderligere et arrangement i første halvdel af november. Det skulle meget gerne blive med den orlogspræst, der senest har sejlet med fregatten Esbern Snare på piratjagt i Guinea Bugten. Fregatten blev kaldt hjem og indgår nu i NATO maritime reaktionsstyrke i Østersøen. Glæd jer til en aften med nyt fra en skibspræst på piratjagt og nu indsat i Østersøen.
Vi har endnu et arrangement i støbeskeen – januar 2023. Arrangementets tema er arbejdet for de mange veteraner, heriblandt rigtig mange gardere. Arrangementet vil blive realiseret med UdsendtafDanmark som hovedaktør. Når der foreligger konkrete aftaler vil det blive annonceret!

Vi kan også annoncere Generalforsamlingen torsdag den 23. februar 2023
Husk KRYDS i kalenderen allerede nu.

Kontaktinformationer

JUL-1971 Jørn Arne Nielsen