Sydsjællands Garderforening

Forening nr. 7 – stiftet 27. oktober 1907

Om foreningen

Sydsjællands Garderforening blev stiftet den 27. oktober 1907 på et møde i Næstved indkaldt af daværende handskefabrikant Carl Zilmer, gl. garder nr. 32-1-1894, og fire andre gamle gardere: Kantor N. Leth Andersen, vognmand A. Friis, maler G. Hartig og købmand Carl Serverinsen, alle fra Næstved. I mødet deltog 16 andre gamle gardere. Der blev nedsat et lovudvalg, og allerede den 24. november samme år afholdtes den første generalforsamling, hvor Zilmer blev valgt til formand.
Generalforsamlingen vedtog et forslag om, at foreningsemblemet skulle være af sølv og af form som et skjold, hvori der står en garder i vagtmæssig påklædning, og med foreningens navn og stiftelsesdato.

Kommende aktiviteter

Bestyrelsen informerer: Vi afholder vores 114 års stiftelsesfrokost lørdag d. 30-10 med start kl. 11. Samtidig afholder vi vores generalforsamling, den starter kl. 13.30, med tildeling af årstegn mm. Tilmelding til spisning, til formanden Erik Harder Mikkelsen tlf. 4015 1824, senest d. 20-10. Dagsorden, regnskaber og indbydelse, fremsendes pr mail, og kan ses på hjemmesiden. I år har vi valgt at frokost er gratis for medlemmer, drikkevarer betales særskilt. Ledsagere skal betale kr. 150,- for frokost. Menu, 2 slags sild, Bøf stroganoff m/hjemmelavet kartoffelmos og asier, som dessert får vi is.
Skyttelauget informerer: Vi har Pokalskydning med Pionerforeningen mandag d. 18-10, kl. 18. Der skydes på 15m, i Fladsåhallen. Med efterfølgende spisning i Garderstuen. Bindende tilmelding til, Arne Nielsen tlf. 4021 2448. Se evt. også på hjemmesiden.
Garderstuen informerer: Garderstuen har åben med almindelig garderstueaften d. 7-10, fra kl. 19.00, husk at ringe til Claus dagen før, tlf. 2082 7545.
Aktivitetsudvalget informerer: Vi afholder vores andespil, torsdag d. 18-11, kl. 19.00 (dørene åbnes kl. 18.30). Det er som sædvanlig i Garderstuen, Skyttemarksvej 200, Næstved. Vi spiller om 15 ænder, og de mange sponsorpræmier. Venner og bekendte er velkomne, ligesom andre soldaterforeninger, og vores nabo garderforeninger, også er meget velkomne.

Kontaktinformationer

Erik O. Harder Mikkelsen