Stevns Garderforening

Forening nr. 31 – stiftet 20. juli 1913

Om foreningen

Stiftet i 1913 og har i hjemsted i Stevns kommune. Medlemstallet har gennem flere år været på ca. 120. Der er en nogenlunde jævn aldersfordeling, og 30 medlemmer er født efter 1970. 10 medlemmer må betegnes som unge, og har nyligt være indkaldt.
Vi har flere faste arrangementer året rundt. Generalforsamling i marts – fugleskydning i juni – foredrag i oktober samt skydning i vinterhalvåret. Endvidere deltagelse i lokale ”soldaterarrangementer” og øvrige honorære hændelser. Medlemmerne aflægges besøg v/bestyrelsen ved runde fødselsdage o.lign.
Hjemmesiden er altid opdateret med seneste nyt og anvendes som informationsmedie til medlemmerne.
Alle arrangementer markedsføres på hjemmesiden + mail/brev til medlemmerne og/eller annoncering i lokalavisen.

Kommende aktiviteter

Foredrag *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Næste foredrag bliver torsdag den 29 OKT 2020, kl. 1900 med vicestatsobducent og retsmediciner Peter Juul Thiis Knudsen. Der oprettes senere en tilmelding mv. på hjemmesiden, hvor yderligere informationer samtidig fremgår. ”En retsmediciner får den døde til at fortælle historien om sin død”. Alle er velkomne, men der er et max-deltagerantal på 110.
Skydning sæson 2020 – 2021 *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Der skydes på tirsdage, kl. 1900 på Hotherskolen, 4652 Hårlev/Skydekælderen således: 06 OKT – 20 OKT – 03 NOV – 17 NOV – 01 DEC og 22 DEC m/Spisning.
05 JAN – 19 JAN – 02 FEB – 16 FEB – 02 MAR – 16 MAR og 30 MAR m/Spisning og konkurrence med Faxe/Haslev GF.
Har du spørgsmål til skydningerne – så kan du altid kontakte Skydeleder & Bestyrelsesmedlem: MAJ-73, Leif Larsen, tlf. 4182 0032 mail: leif@stevnsgarderforening.dk. Vel mødt til skydning. Har du ikke deltaget før – eller er det længe siden – så er dette en god mulighed for at teste de gode gamle skydefærdigheder i godt selskab.

Kontaktinformationer

NOV-67 Søren Sørensen