Nordre Birks Garderforening

Forening nr. 62 – stiftet 19. november 1941

Om foreningen

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.
Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.
Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

Kommende aktiviteter

Besøg på Novozymes Innovation Campus: Tirsdag den 5. oktober kl. 17. Indbydes du og en ledsager til en omvisning, hvor vi skal gæste Novozymes’ helt nye Innovation Campus i Lyngby. Novozymes er en af verdens førende virksomheder indenfor bioinnovation. Novozymes finder enzymer i naturen og optimerer dem, så de kan erstatte kemikalier og accelerere produktionsprocesser og derved hjælpe deres kunder til at spare energi og vand og mindske spild. Omvisningen tager ca. 1½ – 2 timer, og efter turen vil Novozymes byde på en lettere anretning med smørrebrød samt øl/vand. Adresse: Biologiens Vej 2, 2800 Lyngby. Tilmelding nødvendig til: Jørgen Skov Andersen – e-mail joergen@skovandersen.dk eller tlf. 2090 2800 senest mandag den 27. september 2021.
Skydningen på 15 meter bane: Er mandage i lige uger fra kl. 16 og den første skydedag i måneden er vores ledsagere velkommen. Kom og vær med til at skyde på moderne elektroniske skydebaner, alle er velkommen. Adressen er Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, indgang ved svømmehallen.
Jubilæumsfest 80 år: Du og din ledsager inviteres hermed til at fejre Nordre Birks Garderforenings 80 års stiftelsesdag med en Jubilæumsfest fredag den 19.11 fra kl. 18 i Frilandsmuseets Restaurant. Tilmelding til Freddy Wilson mobil 2168 4931- e-mail freddywilson@outlook.dk eller Jørgen Skov Andersen – e-mail joergen@skovandersen.dk eller tlf. 2090 2800 senest mandag den 1. november 2021. Program: Tambourer byder velkommen og fører fanen ind. Der bydes på velkomstdrinks, festmiddag med vine og let musik under middagen.  Efter middagen serveres der kaffe/petitfours-cognac/likør. Der vil efter middagen være 2 timers fri bar med øl, vand og vin. Der vil være Dansemusik med et firemands orkester til kl. 24, hvor fanen føres ud. Festen slutter kl. 0.30. Deltagerprisen er er kun 595 kr. som bedes indbetalt til vores bankkonto nr 1551 konto 3161028487.

Kontaktinformationer

NOV-61 Lars Rønne