Nordre Birks Garderforening

Forening nr. 62 – stiftet 19. november 1941

Om foreningen

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.
Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.
Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

Kommende aktiviteter

Julehygge *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Tirsdag den 8. december kl 19 inviteres I til Julehygge med gløg og æbleskiver i Garderstuen på Sorgenfri Slot.
Skydning *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
I november måned skyder vi den 9. og den 23. har vi juleskydning med skægskydning. Dette sker kl. 16 på skydebanerne under Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, 2800 Lyngby. Udlevering af præmier og spisning af vores sammenbragte mad foregår i Garderstuen på Sorgenfri Slot. Tilmelding er af hensyn til maden nødvendig til Freddy Wilson på 2168 4931 eller mail: freddywilson@outlook.dk. Begge dage er vores ledsagere velkommen.

Kontaktinformationer

NOV-61 Lars Rønne