Nordre Birks Garderforening

Forening nr. 62 – stiftet 19. november 1941

Om foreningen

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.
Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.
Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

Kommende aktiviteter

Skydningen: Der er skydning på mandage i lige uger fra kl 16 til 19. Anden skydedag i maj er mandag den 16. Her aftaler vi, hvem der kommer med mad til Skydeafslutningen mandag den 30. hvor vi har ræveskydning. Alle skydninger er for alle Gardere, og den første skydedag i måneden er vores ledsagere også velkommen. Der skydes på de nye elektroniske skydebaner under Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, 2800 Kongens Lyngby. Efter skydningen den 30. kører vi til Garderstuen på Sorgenfri slot og spiser den veltilberedte mad. Af hensyn til maden er tilmelding den aften nødvendig til Freddy Wilson på 2168 4931 eller helst mail: freddywilson@outlook.dk senest den 16 maj.
Maj 65 Jørgen Skov Andersen
Banko aften: Tirsdag den 26. april kl. 18.30. Det foregår på Cafè Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte. Alle er meget velkommen. Vi starter aftenen med at spise 3 stk. smørrebrød, 1 øl, 1 snaps og kaffe til kun 120 kr. Selve bankospillet, som kan bestå af 3 spilleplader, koster kun 60 kr. Tilmelding til Freddy Wilson på 2168 4931, freddywilson@outlook.dk eller Jørgen Skov Andersen på 2090 2800 eller joergen@skovandersen.dk senest den 20. april. Betaling skal ske til banken på Reg. nr. 1551 konto 3161028487 for både Banko og mad vil være meget fint. Husk at skrive hvem betalingen kommer fra. Kom i god tid til en hyggelig Bankoaften.

Kontaktinformationer

NOV-61 Lars Rønne