Køge & Omegns Garderforening

Forening nr. 45 – stiftet 15. oktober 1919

Om foreningen

På foranledning af nogle gamle gardere i omegnen af Køge, der længe havde savnet et sted, hvor kammeraterne kunne mødes, blev ‘Køge og Omegns Garderforening’ stiftet den 15. oktober 1919 med 24 medlemmer og med skovfoged C. Dixen, Lellinge, som formand.
Den 27. marts 1920 afholdt foreningen på festlig vis sin første generalforsamling. hvor daværende Præsident, Kammerherre, Oberst Boeck var til stede.
Den 20. februar 1921 blev generalforsamlingen afholdt på Hotel Prinsen, hvor Køge og Omegns Garder forenings fane højtideligt blev indviet ved deltagelse af præsidenten. Fanen var fremskaffet for midler indsamlet af en damekomité. Til det fornemme hverv som foreningens første fanebærer valgtes Poul Boesen, og dette hverv forvaltede han på værdig vis helt frem til 1937, hvor han blev afløst af skovfoged H. Wentrup.
Foreningens formål er: At styrke sammenholdet og videreføre det gode kammeratskab blandt gamle gardere fra Livgarden. Der arrangeres blandt andet månedlige ”mandeaftener”, årligt torskegilde, skydning (15 meter indendørs inkl. m/k skydning og 200 meter udendørs), årlig fugleskydning, bowling, bankoaften med ledsagere, foredrag, fester med ledsagere mm.

Kommende aktiviteter

Bowling: Hver onsdag i Køge Bowlingcenter fra klokken 18 til 19. Så er sæsonen godt i gang. Vi kan stadig være flere, så mød op og få en gratis prøveomgang. Bowlingformand Steen Rasmussen, 2985 9028.
Skydning: Hver tirsdag. Skydebanen er klar for opstart efter nytår fra 19-21. På denne første skydeaften, byder vi nye skytter velkommen med gratis ammunition og du kan frit låne foreningens skydemateriel. Kom og afprøv dine evner som skytte. Skydeformand Carsten Rasmussen, 2067 3180
Garderstuen: Starter op igen i forbindelse med skydningen.

Kontaktinformationer

Henrik Agerlin Rasmussen