Holbæk Amts Garderforening

Forening nr. 21 – stiftet 24. marts 1911

Om foreningen

Vores Garderforening blev stiftet d. 24. marts 1911 på Hotel Postgården i Holbæk. Allerede d.  9. februar 1913 holdt foreningen sin første faneindvielse, med fanen skænket af foreningens damer.
Garderforeningen giver gamle gardere mulighed for at genopleve og fastholde kammeratskab fra soldatertiden.
Men det er ikke kun et sted hvor man genfinder gamle kammeratskaber – her skabes også nye, så det er aldrig for sent eller for tidligt at melde sig ind
Vores formål som Garderforening er at vække og vedligeholde kærlighed til konge og fædreland samt at sammenknytte og styrke det gamle kammeratlige bånd blandt medlemmerne.
Med 166 medlemmer er Holbæk Amts Garderforening fortsat en aktiv forening med mange årlige arrangementer.
En gang garder, altid garder

Kommende aktiviteter

Bowling: Du kan lige nå at komme med til bowling tirsdag den 11. januar kl. 16. Der bowles som sædvanlig i Mega Bowl i Holbæk – denne gang med tilhørende spisning. Tilmelding som altid til Bent på telefon 5932 8219 eller pr. e-mail til: karenbent@c.dk
Udflugt til Frihedsmuseet – stadig ledige pladser! Lørdag den 22. januar kl. 09.30 er der afgang til Frihedsmuseet fra Holbæk Station. Du kan også vælge at transportere dig selv – så ses vi blot ved indgangen til museet. Efter en guidet tur i samlingen spiser vi frokost i museets cafe. Turen koster 200,00 kr. pr. deltager, og pårørende er meget velkomne til at deltage. Transport og frokost betales særskilt. Tilmelding senest mandag den 10. januar til Hans Peitersen telefon 3060 1868, hpeitersen2020@gmail.com eller til Jørgen T. Nielsen på tlf. 2493 4882, vestervang1940@gmail.com