Frederiksborg Amts Garderforening

Forening nr. 18 – stiftet 12. december 1910

Om foreningen

Frederiksborg Amts Garderforening fejrede i 2010 100 års jubilæum. Foreningen hører, som navnet angiver det, til i Nordsjælland.
Vi har det store privilegium, at Garderkasernen i Høvelte ligger i vores område. Vi har et nært samarbejde med vores regiment.
Foreningens garderstuer ligger på Garderkasernen i kælderen under cafeteriet. Kig ind næste gang, der er „Gardens Dag“!
Foreningen har en meget aktiv skytteafdeling: Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug.
Alle medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforening er medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug. Skyttelavet er medlem af DGI. Det betyder, blandt andet, at man kan have sin våbentilladelse hos skyttelavet – og dermed til en yderst fordelagtig pris.

Kommende aktiviteter

Generalforsamling: Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling mandag d. 2. maj ca. kl. 20 i Sergentmessen på Garderkasernen i Høvelte. Forud for generalforsamlingen, kl. 18:30, samles vi ved monumentet for Den Kongelige Livgardes faldne, for at ære vores afdøde garderkammerater med kranselægning ved monumentet. Herefter er der spisning. Uanset om man ønsker at deltage i spisningen, skal man, for at få adgang til kasernen, tilmelde sig til Morten M. Olsen (4049 0363) senest mandag d. 25. april.
Klubaften: Som noget nyt i år, og for at råde bod på vores manglende arrangementer i foråret, har vi den 7. juni kl. 19, arrangeret klubaften samt besøg på Blåt Kammer på Garderkasernen i Høvelte. Så snyd ikke dig selv for denne enestående oplevelse, og skynd dig at tilmelde dig arrangementet hos Morten Olsen på tlf. 6066 0205.

Kontaktinformationer

MAR-92 Kim Olsen