Frederiksborg Amts Garderforening

Forening nr. 18 – stiftet 12. december 1910

Om foreningen

Frederiksborg Amts Garderforening fejrede i 2010 100 års jubilæum. Foreningen hører, som navnet angiver det, til i Nordsjælland.
Vi har det store privilegium, at Garderkasernen i Høvelte ligger i vores område. Vi har et nært samarbejde med vores regiment.
Foreningens garderstuer ligger på Garderkasernen i kælderen under cafeteriet. Kig ind næste gang, der er „Gardens Dag“!
Foreningen har en meget aktiv skytteafdeling: Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug.
Alle medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforening er medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug. Skyttelavet er medlem af DGI. Det betyder, blandt andet, at man kan have sin våbentilladelse hos skyttelavet – og dermed til en yderst fordelagtig pris.

Kommende aktiviteter

Den 6. januar 2020, kl. 18:30
”Nytårstorsk” i Sergentmessen på Garderkasernen.
Deltagelse i nævnte arrangementer kræver ikke tilmelding: Men ønsker man at spise med SKAL der foretages tilmelding til vores næstformand Søren Terp.
Den 3. februar kl. 18:30
Ordinær generalforsamling iflg. Vedtægterne i Sergentmessen på Garderkasernen. Forslag skal stiles skriftligt til formanden senest otte dage forinden. Tilmeldingsfrist mandag d. 27. januar uanset om man udelukkende ønsker at deltage i selve generalforsamlingen, som starter ca. kl. 20:00.
Den 2. marts kl. 18:30
Klubaften i Sergentmessen på Garderkasernen. Tilmeldingsfrist mandag d. 23. februar.
15 m landskydning
Traditionen tro afholder F.A.G. 15 m landskydning på Frederikssund skydebane. Skydningen vil i år foregå både lørdag d. 7. marts og lørdag d. 21. marts kl. 9:00 på skydebanen på Marienlystskolen, Odinsvej 4F i Frederikssund.
Foreningen betaler ammunition for én skydning; ved eventuel anden skydning er der egenbetaling. Der vil være mulighed for at låne gevær på skydebanen.
Begge dage vil der være mulighed for at deltage i morgenmad, og den 7. marts også i frokost. Deltagelse i spisningerne betales af foreningen. Af hensyn til indkøb er tilmelding nødvendig senest søndagen forinden; Hhv. 1. og 15. marts. Man kan deltage i skydningen uden at spise med. Så er tilmelding ikke nødvendig.
Vi har træning på 15 m hver onsdag fra kl. 18:00 på nævnte skydebane i Frederikssund, indtil vi starter udendørs til april.
Tilmelding til alle arrangementer til AUG-2011 Morten Olsen: 60 66 02 05 / Moerkoere@live.dk senest inden den angivne tidsfrist. For sen tilmelding til arrangementer, der forgår på Garderkasernen, vil blive afvist, idet Livgarden stiller krav om indberetning af hvem der er deltagere, og dertil ønsker man en uges respit.

Kontaktinformationer

MAR-92 Kim Olsen