Falster & Østlollands Garderforening

Forening nr. 14 – stiftet 25. juli 1909

Om foreningen

Vores Garderforening blev stiftet d. 25. juli 1909 i Maribo, og dækkede dengang hele Lolland-Falster. Foreningens fane blev indviet den 14. maj 1911 i teatersalen i Nykøbing af Kronprins Christian (10.).
Med mange aktive medlemmer i regionen, valgte man d. 11. november 1923 at dele garderforeningen op mellem Garderforeningen Vestlolland og Garderforeningen Falster og Østlolland, som fortsat er vores navn i dag.
Vores formål som Garderforening er at vække og vedligeholde kærlighed til konge og fædreland samt at sammenknytte og styrke det gamle kammeratlige bånd blandt medlemmerne.
Med 162 medlemmer har vi fortsat en aktiv garderforening med en tradition for at holde flere årlige arrangementer.

Kommende aktiviteter

Den 17/6 arrangerer vi besøg på Fehmarnbelt projektet i Rødby. Vi mødes ved info-centret i Rødby (det gamle Danhotel) kl. 16, hvor vi får en rundvisning. Derefter vil vi forsøge om vi i lukket bus kan få en rundtur inde på byggepladsen. I skrivende stund er det ikke helt på plads, men hold øje igen i juni nr. Efter besøget nyder vi vores medbragte mad på et naturskønt sted i lokalområdet. Foreningen er vært ved øl/vand og en kop kaffe. Tilmelding til: anders@kae.dk senest 10/6.
Anders lejre

Kontaktinformationer