Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Mindeparade: Tirsdag den 4. maj kl. 19 i Ansgar anlæg, se dagspressen.
Skydning: 50 meter skydning i Assens den 10. maj. Der skydes på banerne på Tronebjergvej fra kl. 18:30. Tilmelding til skydeudvalgsformanden senest 30. april. sehal@pc.dk
Repræsentantskabsmøde: Lørdag den 21. maj i Holstebro.
Golf: Odense Eventyr Golfklub d. 6/5 med start kl. 10. Tilmelding til ovefolmer@icloud.com.
Kongeskydning: Torsdag d. 2. juni fra kl. 16. Kongeskydning Mølledammen 18, Bullerup. Kongeskydning og alm. skydning med gevær og pistol, rafling og pilekast. Kongen hædres ved parade kl. 19.00 og derefter spiser vi vores medbragte madpakker. Præmieoverrækkelse under kaffen. Kom og vær med til en hyggelig skydning.

Kontaktinformationer

Henrik Gattrup