Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening blev stiftet den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også enkelte medlemmer fra de øvrige dele af landet. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden i vinterhalvåret har vi kammeratskabsaften i Garderstuen, som vi holder i Vagtstuen på Sdr. Boulevard 21, som er en af de sidste rester af Odense Kaserne. Vi bestræber os for at begynde med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Enkelte gange har vi virksomhedsbesøg med ledsagere og ofte slutter vi i Vagtstuen med lidt spise og  snak på tværs af gardere og ledsagere.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning fire onsdage i august/september med riffel kaliber 7,62 på 200 m bane, og om vinteren skyder vi 1. og 2. tirsdag på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Landsskydning, Regionsskydning og Kongeskydning hvor Konge, Kronprins og Prins kåres samt skydning i Vingsted, hvor et hold tjenstgørende gardere også deltager.
Vi har bowlingaftner fire gange om året samt regionsbowling og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os, også selv om at I ikke er medlem af Den Fyenske.

Kommende aktiviteter

Besøg foreningens hjemmeside i linket ovenover og se seneste nyt fra foreningen.

Kontaktinformationer

Henrik Gattrup