Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Skydning i FKS hallen: Så starter efterårs og vintersæsonen. Vi mødes på 15 meter banerne i FKS hallen, Dyrup. Første skydedag er tirsdag den 5. oktober kl. 19. Næste skydedag er tirsdag den 12. oktober. Herefter skyder vi de 2 første tirsdage i måneden, til og med marts 2022. Jeg har velsmurte rifler og pistol med.
Lidt fra formanden: Hjælp! Vores indlæg i Garderbladets september-nummer er af en eller anden grund ikke kommet med i garderbladet, og derfor gentager vi følgende: Der indkaldes her til ordinær generalforsamling i Skyttehuset Bullerup, Mølledammen 18, 5320 Agedrup torsdag den 21. oktober 2021 kl. 20.30.
Da kongeskydningen i juni, som i år har 75 jubilæum, også blev aflyst, afvikler vi kongeskydningen samme dag fra kl. 16.00, og herefter spisning kl. 18.30 inden overrækkelse af hæderstegn og derefter generalforsamling kl. 20.30. Tilmelding senest den 10 oktober til Henrik Gattrup på tlf. 2073 4089 eller e-mail hgprivat2@gmail.com

Kontaktinformationer

Henrik Gattrup