Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Bowling
***OBS! Grundet Covid-19 er/kan/vil dette arrangement blive aflyst. Kontakt foreningen for nærmere information***
Torsdag den 26 marts. City Bowling Center Rugaardsvej 46. Tilmelding til Rene Lyholm på telefon 20428032 eller mail lyholm67@gmail.com
Generalforsamling
Torsdag den 27. februar kl. 18.30. Grundet usikkerhed om Postnords brevomdeling i 2020 indkaldes hermed til: Ordinær generalforsamling i Restaurant Næsbyhoved Skov, Kanalvej 52, Odense 5000 C . Torsdag d. 27. februar 2020, kl. 18.30 præcis. Dagsorden i henhold til foreningens vedtægter:
Som tidligere starter vi også i år med spisning og afholder derefter generalforsamling kl. ca. 21.00. Traditionen tro vil der blive serveret: KOGT TORSK OG PANDEKAGER MED IS samt Kaffe á kr. 325 pr. kuvert eksklusive drikkevarer. Såfremt du ikke ønsker ”kogt torsk”, kan engelsk bøf serveres efter forudgående aftale ved tilmelding. NB: Tilmelding til spisning (husk at oplys, hvis du ønsker engelsk bøf), der er bindende, skal ske senest søndag den 16. februar 2020 til: Henrik Gattrup på tlf. 2073 4089 eller  e-mail hgprivat2@gmail.com
Garderstue
Torsdag den 16.04 kl. 18.30. Der serveres Biksemad med tilbehør. Bindende tilmelding til Henrik Gattrup senest den 13. april.
Gardergolf
Fredag den 01.05 golf på Odense Eventyr Golf. Tilmelding til Ove Folmer Jensen ovefolmer@icloud.com
Årgangsparade
På livgardens kaserne. Søndag den 03.05 kl. 09.00