Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Gardergolf
***OBS! Grundet Covid-19 er/kan/vil dette arrangement blive aflyst. Kontakt foreningen for nærmere information***
Fredag den 01.05 golf på Odense Eventyr Golf. Tilmelding til Ove Folmer Jensen ovefolmer@icloud.com
Årgangsparade
***OBS! Grundet Covid-19 er dette arrangement blive aflyst. Kontakt foreningen for nærmere information***
På livgardens kaserne. Søndag den 03.05 kl. 09.00
Mindeparade
I Ansgar Anlæg: Mandag den 04.05 kl. 19.00
Skydning
Tirsdag den 12.05 kl.18.00. Bryggeriet Vestfyn-Cup 50 meter skydning i Assens. Tilmelding til Sendy Alstrøm sehal@pc.dk
Skydning
Torsdag den 04.06.20 kl. 16.00. Kongeskydning 75-års jubilæum i Mølledammen 18, Bullerup, derfor er der lavet et særligt arrangement. Mød op og tag din kone/kæreste med til mølledammen. Husk madpakken, så sørger vi for festlige skydninger, dartspil, terninger, samt særlig dame venlige konkurrencer. Der vil være mulighed for at købe øl/vand til rimelige priser. Vi starter med indskrivning kl.16.00 og forventer at spise kl. 19.00. Under spisningen er der præmieoverrækkelse. Kom så ud af busken og vis familien at du stadigvæk ved hvordan man håndterre et gevær.
Golf
Fredag den 12.06.20 kl. 09.00. Fåborg Golf Klub. Tilmelding til Ove Folmer Jensen ovefolmer@icloud.com
Valdemarsdag
Mandag den 15.06.20 kl. 19.00. Valdemarsdag bliver afholdt på Odense Rådhus (se mere i dagspressen)