Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Skydning *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Tirsdag den 06.10 samt den 13.10 kl. 19. 15 meter skydning, gevær og pistol i FKS Hallen.
Utraditionel Garderstue *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Torsdag den 19. november kl. 19.30. Vores tidligere bestyrelsesmedlem og fanebærer Kjeld Mortensen arrangerer vinsmagning med lidt fast føde som tilbehør denne aften. Det kommer til at foregå på hans adresse Spangsvej 90, 5210 Odense NV. Vi skal smage udsøgte vine fra Piemonte der ligger i den nordvestlige del af Italien. Kjeld importerer selv vine herfra, og du kan helt sikkert gøre et godt køb på selve aftenen. Grundet lokalestørrelse er der plads til maksimalt 20 personer. Tilmelding senest den 16. november til Henrik Gattrup. Pris 175,- pr. person.
Bowling *** OBS! KAN BLIVE AFLYST GRUNDET COVID-19. KONTAKT FORENINGEN ***
Torsdag den 26.10, City Bowling, rugårdsvej 46, 5000 Odense c. Tilmelding til Rene Lyholm, lyholm67@gmail.com

Kontaktinformationer

Henrik Gattrup