Assenskredsens Garderforening

Forening nr. 66 – stiftet 2. september 1945

Om foreningen

Foreningens formål: Styrke og vedligeholde det gode kammeratskab for hjemsendte gardere. Foreningens virkeområde er begrænset til Assens kommune.
Arrangementer: I en garderforening med et antal på 80 medlemmer er vores faste tilbud til medlemmerne skydning, bowling, julefrokost, foredrag/virksomhedsbesøg og generalforsamling.
Skydning: Regionale skydninger, landsskydninger og Vingsted. I maj måned afholder vi Bryggeriet Vestfyen Cup, en udendørs skydning på 50 meter. Pokaler uddeles, der er glaspræmier og smagsprøver fra det lokale bryggeri, amerikansk lotteri med gevinster sponseret af kommunens erhvervsdrivende. Bowling: Regionsbowling og landsbowling Julefrokost: Vi inviterer vores ægtefæller med i Assens Marineforenings lokaler. Foredrag/virksomhedsbesøg: Hvad der byder sig af muligheder. Generalforsamling: I marts måned. Vi tager vores ægtefæller med. Efter generalforsamlingen serveres kogt torsk.
Samarbejde: Vi samarbejder med Assens Marineforening og Assens Skytteforening omkring lokaler og hjælp til arrangementer, samt samarbejde med de øvrige fynske foreninger.

Kommende aktiviteter

Regionsbowling: Sæt allerede nu et X i din kalender, hvis du ønsker at deltage i regionsbowling. Det finder sted lørdag, d. 8. januar i Odense. Det er den Fynske Garderforening, der er vært for arrangementet. Se nærmere i det kommende garderblad. Fælles transport til Odense kan arrangeres – ring/skriv til formanden Tom Kristensen for nærmere.
Regionsskydning 2022 på 15-meter: Årets regionsskydning på 15-meter afholdes i marts måned. Det er Assenskredsens Garderforening, der står for arrangementet, og indbyder de øvrige foreninger i region 4 til skyttedyst. Der vil blive informeret nærmere i kommende garderblad.
Generalforsamling 2022: Vi informerer allerede nu om, at årets generalforsamling planlægges til d. 18.03. Datoen er dog med forbehold, idet der endnu ikke er aftalt sted mv. for generalforsamlingens afholdelse.

Kontaktinformationer

JUL-78 Tom Kristensen