Garderforeningen for Skanderborg & Omegn

Forening nr. 36 – stiftet 4. februar 1916

Om foreningen

Vi er en aktiv garderforening med 71 medlemmer.
Der er to 15 meter landsskydninger, en katteskydning kombineret med 15 meterskydning i januar/februar. Disse skydninger afholdes i Morten Børup Hallen i Skanderborg. 200 meter skydning i Honum deltager vi i to gange i august sammen med Garderforeningen for Horsens og Omegn.
Generalforsamling afholdes anden torsdag i oktober med spisning, generalforsamling, uddeling af jubilæumsmedaljer og skydepræmier, som oftest uddeles af den inviterede gæstetaler.
I oktober og november afholdes to Bankospil for foreningens medlemmer med familie og venner. Der er gode præmier og rigtig god stemning og hygge.
Vi arrangerer og deltager i virksomhedsbesøg sammen med Garderforeningen for Odder og Omegn, hvor der altid er rigtig stor tilslutning.
I 2016, hvor foreningen fyldte 100 år, blev Repræsentantskabsmødet afholdt i Skanderborg med stor opbakning fra de fleste garderforeninger. Livgardens Musikkorps afholdt en fantastisk koncert i Kulturhuset, ligesom korpset gik forrest, da alle garderne marcherede gennem Skanderborg.

Kommende aktiviteter

Torsdagene d. 28. oktober og den 25. november kl. 19.30: Bankospil på Restaurant Sølyst, Sølystvej 32, 8660 Skanderborg. Kom i god tid, så der er tid til at vælge de bedste plader og en god siddeplads.  Skanderborg Marineforenings og Garderforeningens medlemmer opfordres til at møde op i stort antal. Du må gerne tage familie og venner med. Der er pause midtvejs, hvor vi drikker kaffe og spiser oste- og rullepølsemadder. Kaffe/te og oste-/rullepølsemadder skal bestilles og betales, inden vi går i gang med bankospillet.

Kontaktinformationer

Asger Thykjær