Ringkøbing-Skjern Garderforening

Forening nr. 39 – stiftet 27. december 1916

Om foreningen

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn.
To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

Kommende aktiviteter

Husk! Husk!
Pokalskydning M/K på 15 m.:
Torsdag den 10. november 2022 kl.19:00 i Højmark Hallens Skydekælder. Så er foreningens aktivitetsprogram for 2022 ved at være udtømt. Det sidste arrangement er pokalskydningen på 15 m. Her ved årets sidste skydning afgøres det, hvilke to skyttere m/k, der skal opbevare pokalen det næste års tid, det er de 2 skyttere m/k, der præsterer den højeste score sammenlagt ved årets to skydninger, der får overrakt pokalen. Men den heftige kamp om de individuelle præmier deltager alle i, der er otte præmier i alt, så chancerne for at få del i dem er rimelig stor. Efter skydningen mødes vi i ”Garderstuen” til hyggeligt samvær og præmieoverrækkelse, samt Martins gode kaffebord.
Mød nu op og deltag i det kammeratlige samvær med andre gamle Gardere M/Kere, alle kan deltage i skydningen uanset kvalifikationer, da vores interne regler tillader skydning med både albue- og geværstøtte.
Ps. Som noget nyt ønsker vi tilmelding til skydningen/kaffebordet.
Tilmelding senest mandag den 7. november til Anders Bjerg, mobil: 51769891, mail: acblindevej.20@gmail.com

Kontaktinformationer

Formand