Ringkøbing-Skjern Garderforening

Forening nr. 39 – stiftet 27. december 1909

Om foreningen

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn.
To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

Kommende aktiviteter

Generalforsamling
Mandag den 3. februar 2020 kl.19:00 afholder foreningen ordinær generalforsamling i ”Garderstuen” Højmark Forsamlingshus, Adelvej 41, Højmark, 6940 Lem St.
Vi vil traditionen tro indlede aftenen med spisning, menuen vil være hamburgerryg med tilbehør samt pandekager med is, efter spisningen afvikles generalforsamlingen, hvor dagsordenen vil være i henhold til vedtægterne.
Forretningsfører ved De Danske Garderforeninger Jan Stoltenborg er inviteret som gæst ved generalforsamlingen, han vil fortælle om sit arbejde på kontoret og de nye tiltag der sker ved Livgarden.
Bestyrelsen tilbyder at arrangere fælles kørsel for de medlemmer, der har problemer med transport og bor i lokalområdet. Interesserede kan tilmelde sig til:
Ole Buchreitz Jensen på 2045 0056 (gerne SMS) eller olbuje@gmail.com
Gunnar Jensen på 2891 2781 mail gunnar.yette@hotmail.com
senest onsdag den 29. januar 2020
Landsskydning/pokalskydning M/K
Torsdag den 19. marts kl.19:00 Højmark Hallens skydekælder, Adelvej 41, 6940 Lem St.
Igen i år skyder vi pokalskydning M/K og landsskydningen på 15 m. samme aften.
Skydningen vil foregå på den måde, at de der vil deltage i De Danske Garderforeningers Landsskydning på 15 m. afgiver 20 skud, resultatet af de 10 første afgivne skud vil herefter blive brugt i pokalskydningen, denne skydning er delt op i to afdelinger, hvor resultatet her fra foråret bliver lagt sammen med resultatet fra efterårets skydning, for at vinde vandrepokalen skal man have deltaget i begge skydninger, og have sammenlagt det højeste resultat. Men der er Garderglas som præmie ved begge skydninger, en første og anden præmier i alle rækker.
Evt. tilmelding senest mandag den 16. marts til Skydeleder Anders Bjerg på 5176 9891
eller lindevej.20@dlgtele.dk

Kontaktinformationer