Ringkøbing-Skjern Garderforening

Forening nr. 39 – stiftet 27. december 1916

Om foreningen

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn.
To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

Kommende aktiviteter

Gardernes landsskydning på 200 m: Søndag d. 22. august kl. 09-11:30 ved Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, 6990 Ulfborg. Vi starter dagen med kaffe ”tilsat lidt styrkende for at dulme nerverne” og rundstykker. Der skydes 15 gældende skud samt et antal prøveskud. Alle kan deltage i skydningen, da der benyttes liggende skydestilling. Veteraner må dog skyde stående med albuestøtte ved et hæve-/sænkebord, geværer og høreværn låner vi på skyttecentret, så mød kun op der er plads til alle.  Pris for deltagelse vil være ca. 200,00 kr. inkl. patroner samt kaffe mm. Tilmelding senest tirsdag den 17. august til Skydeleder Anders Bjerg, tlf. 5176 9891, e-mail: acblindevej.20@gmail.com
National Flagdag for Danmarks udsendte: Søndag den 5. september 2021. Ringkøbing-Skjern kommune afholder et arrangement i anledning af Den Nationale Flag. Her vil kommunen hædre de mænd og kvinder, der med risiko for liv og førlighed har stillet sig til rådighed for Danmarks internationale engagementer. Alle er velkommen til at deltage i højtideligheden og dermed vise ære og respekt for Danmarks veteraner. Læs nærmere om tidspunkt og sted i dagspressen.

Kontaktinformationer

Anders Christensen Bjerg