Garderforeningen for Aarhus & Omegn

Forening nr. 5 – stiftet 26. september 1902

Om foreningen

Foreningen blev stiftet den 26 september 1902, på prins Christians fødselsdag, og tæller i dag omkring 500 medlemmer, som gør foreningen til landets næststørste.
Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som fordeler sig med: Formand, næstformand, kasserer, registrator, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer.
Vores formål er: ”At vække og vedligeholde kærlighed til kongehuset og fædreland, samt at sammenknytte og styrke det gamle, kammeratlige bånd blandt medlemmerne”
Derudover at give alle medlemmer der møder op til vores arrangementer, mulighed for at få en god oplevelse.
Derfor spænder vores arrangementer vidt med cirka 11 om året. Derudover har vi skydning i vinterhalvåret, samt en ”Detachementskydning” hvor Garderforeningen holder skydekonkurrence mod tjenestegørende gardere på Marselisborg med afsluttende middag og præmieoverrækkelse.
Når HM Dronningen holder jul på Marselisborg, deltager garderforeningen den 24.dec. I en hyggelig sammenkomst på garderkassernen, hvor der serveres gløgg og æbleskiver. Herefter følges vagten til afløsning kl. 12.
Vi deltager også i diverse mindehøjtideligheder.
Vi har en god økonomi, som gør at der gives store tilskud til diverse fester og arrangementer.
Vi kan derfor varmt anbefale et medlemskab af ”Garderforeningen for Aarhus og Omegn”.

Kommende aktiviteter

Fiskekonkurrence ved Harlev Put and Take: Lørdag d. 11. september kl. 09. Kom og vær med. Få nogen hyggelige timer og vær med i konkurrencen om at blive foreningens bedste PT-fisker. Kasper har lejet hele området for 5 timer, hvor vi har søen for os selv. Vi har grill og køleskab til rådighed. Fiskegrej kan lejes. Ud over pokal til vinderen er der fine præmier til 1., 2. og 3.-pladsen. Du får en hyggelig sensommerdag i selskab med gode kammerater for den ufatteligt lave pris af 100 kr. Bindende tilmelding til Kasper, tlf. 6136 1477 eller mail til kasper.b.a.vestergaard@hotmail.com senest 3. september.

Kontaktinformationer

Niels Erik Kjær