Garderforeningen for Aarhus & Omegn

Forening nr. 5 – stiftet 26. september 1902

Om foreningen

Foreningen blev stiftet den 26 september 1902, på prins Christians fødselsdag, og tæller i dag omkring 500 medlemmer, som gør foreningen til landets næststørste.
Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som fordeler sig med: Formand, næstformand, kasserer, registrator, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer.
Vores formål er: ”At vække og vedligeholde kærlighed til kongehuset og fædreland, samt at sammenknytte og styrke det gamle, kammeratlige bånd blandt medlemmerne”
Derudover at give alle medlemmer der møder op til vores arrangementer, mulighed for at få en god oplevelse.
Derfor spænder vores arrangementer vidt med cirka 11 om året. Derudover har vi skydning i vinterhalvåret, samt en ”Detachementskydning” hvor Garderforeningen holder skydekonkurrence mod tjenestegørende gardere på Marselisborg med afsluttende middag og præmieoverrækkelse.
Når HM Dronningen holder jul på Marselisborg, deltager garderforeningen den 24.dec. I en hyggelig sammenkomst på garderkassernen, hvor der serveres gløgg og æbleskiver. Herefter følges vagten til afløsning kl. 12.
Vi deltager også i diverse mindehøjtideligheder.
Vi har en god økonomi, som gør at der gives store tilskud til diverse fester og arrangementer.
Vi kan derfor varmt anbefale et medlemskab af ”Garderforeningen for Aarhus og Omegn”.

Kommende aktiviteter

Fredag den 18. september 2020, kl. 18:30
Keglespil. Aarhus Skøjtehal, Gøteborg Allé 9, Aarhus N.  Aftenen starter med spisning. Herefter går vi på keglebanen og dyster om titlen som årets keglekonge. Aftenen afsluttes med kaffe og kage. Pris: 150 kr./pers. excl. drikkevarer.
Bindende tilmelding til Klaus Holck, tlf. 2339 1848 eller mail holck@oncable.dk senest 11. september 2020
Torsdag den 24. september 2020, kl. 18:00
Det er med stor fornøjelse at vi nu kan gennemføre forårets udsatte spisning med foredrag på Restaurant Kohalen, Jægergårdsgade 154, Aarhus.
Velkommen til knasende, sprødstegt wellness. En aften med stegt flæsk ad libitum, kølig øl, en spændende gæstetaler og hyggeligt samvær. NB! Begrænset deltagerantal. Pris: 150 kr./pers.  excl. drikkevarer
Bindende tilmelding til Per Bundgaard, tlf. 8698 8600 eller mail perbundgaardblikkenslagerfirma@hotmail.com senest 17. september 2020
Fredag den 9. oktober 2020, kl. 14:00
Sammen med vores naboforeninger i Region 2 tager vi afsted med luksusbus for at se en af landets flotteste og dyreste samlinger af klassiske sportsvogne og kongelige biler. Vi får en guidet rundvisning og der dækkes op til spisning mellem bilerne med 3 stk. luksus smørrebrød + 1 øl/vand pr. deltager. Tag gerne en ledsager med.
Afgang fra Viby Torv kl. 14:00. Forventet hjemkomst kl. 21:30. Pris: 300 kr. for foreningens medlemmer. Øvrige deltagere 570 kr. Se detaljeret program på www.aarhusgarderforening.dk
Bindende tilmelding til Jørgen Ø. Johnsen, tlf. 4075 1724 eller mail info@arostelte.dk senest 13. september 2020. Betaling til 7255 – 1934853 eller Mobilepay til 40751724

Kontaktinformationer

Niels Erik Kjær