Østvendsyssel Garderforening

Forening nr. 77 – stiftet 16. november 1971

Om foreningen

Østvendsyssel Garderforening er en forening med stolte traditioner. Foreningen blev oprettet i november 1971. I Foreningen er alle aldre repræsenteret, ung som ældre. Hygge og kammeratlig samvær sættes i højsædet. Foreningen har egen Garderstue, hvor der årligt holdes en julefrokost med alt hvad dertil hører. Stuen bliver flittigt brugt til hyggelige stunder sammen med foreningens medlemmer. Af faste aktiviteter kan blandtandet nævnes bowling om foråret og skydning med salonriffel i vintermånederne. Af andre arrangementer kan nævnes. Guidet rundvisning i Musikkens Hus i Aalborg, guidet rundvisning på Bangsbo Fort, virksomhedsbesøg ved Aalborg Beredskabscenter og Nordjyske Avis samt meget mere. Lyde ovenstående spændende, kontakt nedenstående for at blive medlem af Østvendsyssel Garderforening
Garderstuen findes på Hotel Hjallerup Kro.

Kommende aktiviteter

Fredag d 24 januar 2020 Portvinssmagning
Her er muligheden for at få udfordret smagsløgene i en eksklusiv portvinssmagning. Vi skal smage 8 – 10 forskellige portvin. Til smagningen bliver der serveret en flot osteanretning. Denne anretning kan betragtes som et måltid. Portvinssmagningen forventes en varighed på 3 – 4 timer.
Vi mødes fredag d. 24 januar ved Vin Gaven, Vodskovvej 44, Vodskov. Her vil Morten Kristensen, butikken ejer, guide os gennem portvinens mange smage og finurlige finesser med sjove anekdoter. Morten Kristensen er tidligere Brugsuddeler i Vodskov. I 2007 realiserede Morten sin store drøm, at åbne sin egen vinbutik. Siden har han ikke set sig tilbage. Morten rejser rundt i hele verden for selv at finde og udvælge de bedste vine til sin butik. Morten arrangere vinrejser f.eks. til U.S.A, Portugal, Afrika, samt mange andre lande. Ligeledes er han medarrangør af mange forskellige smagninger af mad, vin, øl og spiritus. Morten er også et aktivt medlem af Vodskov Erhvervsforening, hvor han har været med i bestyrelsen gennem mange år.
Gå ikke glip af denne enestående mulighed, for at opleve portvinens mange muligheder.
Pris for dette fantastiske arrangement er 250 kr. Tilmelding senest mandag d. 6 til Jacob på jdamrasmussen@gmail.com eller tlf. 24480186
Skydning: Torsdag d. 27 februar 2020
Det nye år er startet. Vi fortsætter selvfølgelig skydningen. Husk, at dette er sidste chance for at få finjusteret sigtekornet inden regionsskydningen. Skydningen foregår i Vodskov Skytteforenings lokaler. Disse findes på Vodskovvej 103 (ved rundkørslen nord for Vodskov) Der skydes torsdag d 27 februar. 2019. Skydningen starter kl. 19.00.
Tilmelding senest 2 dage før til:
Kim Tøttrup på Tlf. 4085 0415 / 2498 8900 mail: nyfaurholt@c.dk eller
Jacob Dam Rasmussen på Tlf. 2448 0186 eller mail jdamrasmussen@gmail.com