Østvendsyssel Garderforening

Forening nr. 77 – stiftet 16. november 1971

Om foreningen

Østvendsyssel Garderforening er en forening med stolte traditioner. Foreningen blev oprettet i november 1971. I Foreningen er alle aldre repræsenteret, ung som ældre. Hygge og kammeratlig samvær sættes i højsædet. Foreningen har egen Garderstue, hvor der årligt holdes en julefrokost med alt hvad dertil hører. Stuen bliver flittigt brugt til hyggelige stunder sammen med foreningens medlemmer. Af faste aktiviteter kan blandtandet nævnes bowling om foråret og skydning med salonriffel i vintermånederne. Af andre arrangementer kan nævnes. Guidet rundvisning i Musikkens Hus i Aalborg, guidet rundvisning på Bangsbo Fort, virksomhedsbesøg ved Aalborg Beredskabscenter og Nordjyske Avis samt meget mere. Lyde ovenstående spændende, kontakt nedenstående for at blive medlem af Østvendsyssel Garderforening
Garderstuen findes på Hotel Hjallerup Kro.

Kommende aktiviteter

Tirsdag d 9 juni 2020 kl. 18.30
***OBS! Grundet Covid-19 kan dette arrangement blive aflyst. Kontakt foreningen for nærmere information***
Virksomhedsbesøg med vinsmagning ved Vingården Allerslyst.
Vi mødes ved Vingården Allerslyst, Melvadvej 14 Thorup, 9320Hjallerup kl. 18.30
Aftenen starter med en velkomstdrink. Derefter går vi en tur i vinmarken, og ser på nye og gamle planter. Der er mange årgange, og vi hører om hvordan der dyrkes vin i Danmark. Efterfølgende går vi i vineriet, hvor der fortælles om vinfremstilling og årets gang i marken. Der serveres 2 smagninger samt snack. Varighed ca. 1 ½ time. Besøg eventuelt hjemmesiden www.alderslystvingaard.dk
Pris pr. person 100 kr. Bindende tilmelding senest mandag d 1 juni til Jacob på jdamrasmussen@gmail.com eller tlf. 2448 0186

Onsdag d 9 september kl. 19.00
Fra barn til borgmester. Foredrag med borgmester Mikael Klitgaard. Vi mødes i byrådssalen på Brønderslev Rådhus d. 9 september kl. 19.00.
Venstre borgmester Mikael Klitgaard har Været borgmester siden 2002. Dog med en pause i årende fra 2009 – 2013, hvor det var den socialdemokratiske borgmester Lene Hansen der sad ved magten. Foredraget med Mikael Klitgaard vil ikke være med meget politisk indslag. Dog kan der ikke loves, at der ikke vil komme en politisk anekdote eller to. Foredraget omhandler Mikael Klitgaard som person. Han vil bl.a. tale om hans barndom og opvækst. Hvilken interesser han havde som ung, hvilket arbejde han havde inden han gik ind politik, og hvorfor han valgte den politiske karriere.
Rådhuset er vært med kaffe og kage.
Pris for deltagelse 25 kr. Bindende tilmelding senest mandag d 1 juni til Jacob på jdamrasmussen@gmail.com eller tlf. 2448 0186

Kontaktinformationer

NOV-93 Johnni Olesen