Mærkedage og Gaveartikler

Flagdag den 5. september

Flagdagen for Danmarks udsendte er indstiftet for at give det officielle Danmark mulighed for at hædre de personer, der er eller har været udsendt som led i Danmarks aktive internationale engagement.

Ved paraden ved Rønne havn på Flagdagen den 5. september 2014.Bornholms Garderforening deltog med vores fane sammen med øvrige soldaterforeninger og foreninger med tilknytning til Bornholms Beredskab. Med Bornholmergarden foran marcherede vi til mindesmærket for de faldne, hvor der blev holdt korte men gode taler af viceborgmester Sten Colberg Jensen og øens OL Holger Fuglsang-Damgaard.

Se billeder fra Flagdagen under fanen “galleri”

Jubilæumstegn

10 års tegn

25 års tegn

De Danske Garderforeninger bruger nedenstående “officielle” Jubilæumstegn:
10 års jubilæumstegn – tegnet har blåt krydsbånd med hvide striber.
25 års jubilæumstegn – tegnet har rødt krydsbånd med hvide striber.
40 års jubilæumstegn – tegnet er et 25 års tegn påsat en sølvbjælke med indgraveret 40aar.
50 års jubilæumstegn – tegnet har et hvidt krydsbånd med blå striber.
60 års jubilæumstegn – tegnet er et 50 års tegn påsat en sølvbjælke med indgraveret 60aar.
70 års jubilæumstegn – tegnet har krydsbånd med en bred blå og en bred hvid stribe.
75 års jubilæumstegn – tegnet er et 70 års tegn påsat en sølvbjælke med indgraveret 75aar.

Husk at tidligere udleveret jubilæumstegn skal retur til kasserer!

Gaveartikler

Bornholms Garderforening har i samarbejde med Svaneke Bryghus, fået udarbejdet en gaveæske med 5 øl i, med DG logo og Bornholms Garderforenings tekst på flaskerne.

Billede af gaveæsken, pris 130,00 kr.

Den kan bestilles hos, Bornholms Garderforeningens Formand:
NOV-93 Peter Kofoed-Dam
Storegade 41