Få berøring med et bredt kommunikationsfagligt spektre

De Danske Garderforeninger (DG) søger en kommunikationspraktikant til vores kontor på Livgardens Kaserne i Gothersgade med start mandag d. 6. januar 2020.
November 2019

DG er en civil støtteorganisation, der står bag Den Kongelige Livgarde med over 10.000 medlemmer. Vores fremmeste formål er at støtte Livgarden gennem vores fonde samt kontingentindbetalinger fra vores medlemmer.

Hos os får du mulighed for at prøve kræfter med et bredt kommunikationsfagligt spektre, når du vil bistå i udviklingen af nye markedsføringskoncepter, samt hjælpe til at udvikle den interne såvel som eksterne kommunikation.

Hvad vi kan tilbyde dig

Vi udgør en lille, dynamisk arbejdsplads beliggende midt i Livgardens Kaserne i Gothersgade med en strålende udsigt til Kongens Have.

Du kan forvente at få en skarp indsigt i de udfordringer NGO´er møder, i en verden, hvor buddet om godgørende formål er mange, og konkurrencen om forbrugerens interesse er intens.

Du vil blive betroet en lang række spændende arbejdsopgaver, der spænder lige fra den strategiske planlægning til den operative udførelse. Således vil du bl.a. skulle bistå i udvikling af nye kreative markedsføringskoncepter samt bidrage til udvikling af materiale til samme.

Du vil opleve en stor frihed til at løse dine opgaver, hvor kreativ tankegang og evnen til selvstændigt at finde løsningen i høj grad vil blive bragt i spil.

Hvad du kommer til at arbejde med

Vi søger en kommunikationspraktikant der delvist skal assistere vores kommunikationsansvarlige og delvist selv varetage udvikling af bl.a.:

• Markedsføringskoncepter målrettet rekruttering af nye medlemmer samt eksekvering, rapportering og evaluering heraf
  • Interne kommunikationskoncepter målrettet divergerende medlemssegmenter
  • E-mail markedsføring målrettet eksternt såvel som internt
  • Content til vores sociale medier
  • Journalistisk arbejde forbundet med medlemsbladet, Garderbladet
  • Forfaldent foto- og filmarbejde
  • Eventplanlægning af arrangementer til vores medlemmer

Vi skræddersyr så vidt muligt opgaverne, og de vil derfor være præget af dine egne ønsker og kompetencer. Samtidig vil du få mulighed for at afprøve dig selv på områder, der ikke nødvendigvis falder under dine spidskompetencer, men som vil bidrage til at skabe en alsidig forståelse af det kommunikationsfaglige spektre.

Hvem du er

Du er i gang med en videregående uddannelse i Virksomhedskommunikation, Informationsvidenskab, Medievidenskab, Marketing eller lignende. Du befinder dig på bachelorniveauet eller tilsvarende af din uddannelse, og ønsker enten en praktikplads som et led i din uddannelse, eller som et middel til at tilegne dig praktisk erfaring.

Du kan påtage dig ansvar, og du trives med selvstændigt arbejde. Du interesserer dig for digital markedsføring, og har måske erfaring med brug af Facebook Business Manager (ikke et krav, men en fordel). Du har en basal kommunikativ forståelse for tilrettelæggelse af kampagner og udvikling af kommunikationsmateriale til B2C markedet.

Praktikforløbet er ulønnet og strækker sig som udgangspunkt over et 3 måneders forløb.

Sådan søger du

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte kommunikationsansvarlig Andreas Dalsgaard på tlf.: 2830 8792.

Send din ansøgning senest søndag d. 8. december til garderbladet@garderforeningerne.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!