Sydsjællands Garderforening

noha@post.tele.dk

www.sydsjaellandsgarderforening.dk

• Om vores forening

Sydsjællands Garderforening blev stiftet den 27. oktober 1907 på et møde i Næstved indkaldt af daværende handskefabrikant Carl Zilmer, gl. garder nr. 32-1-1894, og fire andre gamle gardere: Kantor N. Leth Andersen, vognmand A. Friis, maler G. Hartig og købmand Carl Serverinsen, alle fra Næstved. I mødet deltog 16 andre gamle gardere. Der blev nedsat et lovudvalg, og allerede den 24. november samme år afholdtes den første generalforsamling, hvor Zilmer blev valgt til formand.

Generalforsamlingen vedtog et forslag om, at foreningsemblemet skulle være af sølv og af form som et skjold, hvori der står en garder i vagtmæssig påklædning, og med foreningens navn og stiftelsesdato.

• Kommende aktiviteter
    SKYTTELAUGET:

Vi har Fugleskydning lørdag d. 16. juni kl. 9.00, sammen med Fakse og  Haslev GF, der udsendes særskilt program. (bemærk dato er rettet i forhold til tidligere annonceret)

GARDERSTUEN:

Garderstue aften er lukket i månederne juni, juli og august måned.

Hvis I har brug for garderstuen, i speciel anledning så ring til Claus, på 20827545, og prøv at få en aftale.

Vend tilbage til oversigt