Sydsjællands Garderforening

noha@post.tele.dk

www.sydsjaellandsgarderforening.dk

• Om vores forening

Sydsjællands Garderforening blev stiftet den 27. oktober 1907 på et møde i Næstved indkaldt af daværende handskefabrikant Carl Zilmer, gl. garder nr. 32-1-1894, og fire andre gamle gardere: Kantor N. Leth Andersen, vognmand A. Friis, maler G. Hartig og købmand Carl Serverinsen, alle fra Næstved. I mødet deltog 16 andre gamle gardere. Der blev nedsat et lovudvalg, og allerede den 24. november samme år afholdtes den første generalforsamling, hvor Zilmer blev valgt til formand.

Generalforsamlingen vedtog et forslag om, at foreningsemblemet skulle være af sølv og af form som et skjold, hvori der står en garder i vagtmæssig påklædning, og med foreningens navn og stiftelsesdato.

• Kommende aktiviteter
    Skyttelauget

Vi har pokalskydning med Pionerforeningen i Fladsåhallen, torsdag d. 15. november. Der skydes fra kl 1800, der er efterfølgende spisning. Bindende tilmelding til Gert Roerholt tlf 21930956. Vi har juleskydning og pokalskydning for Hovgaards mindepokal i Fladsåhallen, torsdag d. 6. december.     Der skydes fra kl 1800, der er efterfølgende spisning, og julefrokost, fra kl. 1900 i Garderstuen. Bindende tilmelding til Gert Roerholt tlf 21930956.

Bestyrelsen

Alle vores medlemmer i Sydsjællands Garderforening bedes oplyse deres mailadresse til vores formand Erik Harder Mikkelsen.  Send venligst på mail til: hm.rev@mail.dk.  Og det må gerne være her og nu !! Hvis man ikke har nogen mail adresse så ring venligst til Erik på tlf. 40151824. Hjemmeværnets julegudstjeneste i Maribo Domkirke d. 12. december er aflyst.

Garderstuen

Vi har foredrag i Garderstuen, torsdag den 8. november klokken 1100, med efterfølgende frokost. Gæst er vores medlem Henrik Thiede, der kommer og fortæller om sine udsendelser fra det danske forsvar til Kroatien og Bosnien. Og det bliver spændende! Tilmelding til dette arrangement og spisning til Claus, på 20827545, senest den 6. november. Prisen er kr. 100,-. Vi holder fælleds julespisning med skyttelauget i Garderstuen torsdag d. 6. december fra kl 1900. Garderstuen er åben fra kl 1800. Alle er velkomme. Tilmelding til Claus, på 20827545, senest 2 dage før mødet.

Aktivitetsudvalget

Vi afholder vores årlige andespil tirsdag d. 13. november kl 1930, dørene åbnes kl 1900. Det foregår ved vores garderstue på adressen: Skyttemarksvej 200.  Kalbyris 4700  Næstved.  Husk det er andespillet med de mange flotte sponsorpræmier! Og man må tage familie og venner med. Nabo garderforeninger og soldaterforeninger er også meget velkomne!

Vend tilbage til oversigt