Sydsjællands Garderforening

noha@post.tele.dk

www.sydsjaellandsgarderforening.dk

• Om vores forening

Sydsjællands Garderforening blev stiftet den 27. oktober 1907 på et møde i Næstved indkaldt af daværende handskefabrikant Carl Zilmer, gl. garder nr. 32-1-1894, og fire andre gamle gardere: Kantor N. Leth Andersen, vognmand A. Friis, maler G. Hartig og købmand Carl Serverinsen, alle fra Næstved. I mødet deltog 16 andre gamle gardere. Der blev nedsat et lovudvalg, og allerede den 24. november samme år afholdtes den første generalforsamling, hvor Zilmer blev valgt til formand.

Generalforsamlingen vedtog et forslag om, at foreningsemblemet skulle være af sølv og af form som et skjold, hvori der står en garder i vagtmæssig påklædning, og med foreningens navn og stiftelsesdato.

• Kommende aktiviteter
    Skyttelauget

Vi har skydning på 200m på Holmegaards baner, mandag d. 3. september. Der skydes fra kl 1800-2000. Eneste lokale mulighed for landsskydning, på 200m. Der er pokalskydning i Soldatersamvirket søndag d. 16. september. Det er på Toksværd skydebaner.

Bestyrelsen

Soldatens dag / flagdag, onsdag den 5. september afholdes ved mindestenen på Grønnegades kaserne, se nærmere i dagspressen og på vores hjemmeside.

Garderstuen

Garderstuen har frokost møde torsdag d 13. september kl 1100-1400. Kom og hjælp os med nogle gamle fotos vi har liggende. Vi skal have identificeret personerne! Tilmelding til Claus, på 20827545, senest 2 dage før mødet.

Vend tilbage til oversigt