Søndre Birks Garderforening

jens.crone@gmail.com

www.sbg.dk

• Om vores forening

Søndre Birks Garderforening – også kaldt ”Garderforeningen på Vestegnen” er oprettet 14. juni 1938. Foreningen er en meget stabil forening, idet der i vor forenings mere end 75 års virke kun har været i alt 5 formænd.

Vor forening afholder mange aktiviteter over året, hvor skydning og bowling er førende, men derudover er der mange andre fælles aktiviteter, som du kan se på vor hjemmeside.

Vor forening har gennem årene altid markeret os stærkt i regi af De Danske Garderforeninger. I dag er Søndre Birks Garderforening repræsenteret i De Danske Garderforeningers Præsidie ved vor formand Jens Crone som Vicepræsident. Vor forhenværende formand i foreningen, Knud Basballe, har ligeledes været Vicepræsident.

Mennesker har brug for ståsteder. Vi der har været gardere, kan bl.a. finde et sådant ståsted i vor Garderforening, hvor vi i det fælles kammeratskab kan bekræfte holdninger og sympatier for kongehus, fædreland og landets værn. Det har vi værnet om alle de år, som foreningen har eksisteret.

Nu er det ikke sådan, at vi kun er mænd i blå jakker. Vi bliver flittigt støttet af vore ”damer”, så kedeligt har vi det aldrig. Du kan trygt melde dig ind i vor forening, hvor du vil blive godt modtaget.

• Kommende aktiviteter
    Fællesmøde

Vi har fået så megen positiv respons, at Høje Taastrup og Omegn, Gl. Roskilde og Søndre Birk for sjette år i træk indbyder til et fælles arrangement. Denne gang i selskab med Foredragsholderen Hans-Peter Tams, der vil fortælle om hans flugt gennem det krigshærgede Tyskland som ung mand, og med ansvar for sine søskende. Foredraget hedder ”Mindernes Dæmoner”, og efter sigende skulle der ikke være et øje tørt. (Husk lommetørklæde).

Arrangementet finder sted torsdag den 24. januar 2019, kl. 18.00 i Taastrup Idræts Center – Cafe Stopuret, Parkvej 78, 2630 Taastrup, hvor medlemmer med ledsagere på tværs af foreninger inviteres til en hyggelig kammeratskabsaften. Vi begynder som vanligt aftenen med fælles spisning, hvor der serveres en lækker buffet bestående af: Braiseret svinekæber med rodfrugtsmos – sæsonens salat – brød smør – kaffe/te – kage. Pris pr. deltager kr. 160,- Vand, øl og vin skal købes separat. Eventuelt overskud går ubeskåret til Livgardens veteranarbejde.

Tilmelding med tilmeldingsfrist den 10. januar 2019 foretages til jens.crone@gmail.com, Tlf. 25 25 50 02

Skydning & bowling

Husk, at skydning og bowling nu er i fuld gang og det er ikke for sent at deltage, hvis man har lyst til et af disse gode arrangementer. Kom og vær med, lær nogle hyggelige mennesker at kende, og få en oplevelse ved vor juleafslutning i begge ”sportsgrene”.

Generalforsamling

Vi gør opmærksom på, at vi fredag den 29. marts 2019 afholder vor årlige generalforsamling i Glostruphallens Restaurant.

Vi begynder kl. 18.30, hvor generalforsamlingen gennemføres iht. dagsorden. Sidste punkt er uddeling af hæderstegn. De medlemmer der i år er berettiget til et hæderstegn vil skriftligt blive kontaktet forinden. Vi slutter af med spisning kl. ca. 20.00 Alle medlemmer er velkomne, men de medlemmer, der ønsker at deltage i fællesspisningen, skal af hensyn til kuvertbestilling tilmelde sig til Jakob Hjorth på Mo. 21665633 eller til Niels Langstrup på Mo. 40334172 og senest den 18. marts.

Nærmere omkring menu mm. i Garderbladets marts. nr.

Vend tilbage til oversigt