Søndre Birks Garderforening

jens.crone@gmail.com

www.sbg.dk

• Om vores forening

Søndre Birks Garderforening – også kaldt ”Garderforeningen på Vestegnen” er oprettet 14. juni 1938. Foreningen er en meget stabil forening, idet der i vor forenings mere end 75 års virke kun har været i alt 5 formænd.

Vor forening afholder mange aktiviteter over året, hvor skydning og bowling er førende, men derudover er der mange andre fælles aktiviteter, som du kan se på vor hjemmeside.

Vor forening har gennem årene altid markeret os stærkt i regi af De Danske Garderforeninger. I dag er Søndre Birks Garderforening repræsenteret i De Danske Garderforeningers Præsidie ved vor formand Jens Crone som Vicepræsident. Vor forhenværende formand i foreningen, Knud Basballe, har ligeledes været Vicepræsident.

Mennesker har brug for ståsteder. Vi der har været gardere, kan bl.a. finde et sådant ståsted i vor Garderforening, hvor vi i det fælles kammeratskab kan bekræfte holdninger og sympatier for kongehus, fædreland og landets værn. Det har vi værnet om alle de år, som foreningen har eksisteret.

Nu er det ikke sådan, at vi kun er mænd i blå jakker. Vi bliver flittigt støttet af vore ”damer”, så kedeligt har vi det aldrig. Du kan trygt melde dig ind i vor forening, hvor du vil blive godt modtaget.

• Kommende aktiviteter
    fugleskydning

Årets fugleskydning afholdes lørdag den 24. aug. 2019. Den kommer igen i år til at foregå i Glostrup Bypark, hvor Glostrup Fugleskydningsselskab er så venlige, at vi kan låne deres faciliteter. Vi mødes i parken og påtænker, at spisning mm. kommer til at foregå i den hyggelige Glostrup Gl. Præstegård. I vil kunne læse mere herom i Garderbladets august nummer.

Vend tilbage til oversigt