Søndre Birks Garderforening

jens.crone@gmail.com

www.sbg.dk

• Om vores forening

Søndre Birks Garderforening – også kaldt ”Garderforeningen på Vestegnen” er oprettet 14. juni 1938. Foreningen er en meget stabil forening, idet der i vor forenings mere end 75 års virke kun har været i alt 5 formænd.

Vor forening afholder mange aktiviteter over året, hvor skydning og bowling er førende, men derudover er der mange andre fælles aktiviteter, som du kan se på vor hjemmeside.

Vor forening har gennem årene altid markeret os stærkt i regi af De Danske Garderforeninger. I dag er Søndre Birks Garderforening repræsenteret i De Danske Garderforeningers Præsidie ved vor formand Jens Crone som Vicepræsident. Vor forhenværende formand i foreningen, Knud Basballe, har ligeledes været Vicepræsident.

Mennesker har brug for ståsteder. Vi der har været gardere, kan bl.a. finde et sådant ståsted i vor Garderforening, hvor vi i det fælles kammeratskab kan bekræfte holdninger og sympatier for kongehus, fædreland og landets værn. Det har vi værnet om alle de år, som foreningen har eksisteret.

Nu er det ikke sådan, at vi kun er mænd i blå jakker. Vi bliver flittigt støttet af vore ”damer”, så kedeligt har vi det aldrig. Du kan trygt melde dig ind i vor forening, hvor du vil blive godt modtaget.

• Kommende aktiviteter
    fugleskydning

Årets fugleskydning finder sted lørdag den 25. august 2018.

Det bliver et brag af en fugleskydning, (hvis I vil!!). Bestyrelsen har nemlig besluttet at markere vor forenings beståen i 80 år i år på denne dag. Derfor er tilmeldingen til dette arrangement faslagt til at være 80 kr.- rent symbolsk og med alt inklusive. Jah, på nær lige transporten mellem Glostrup Bypark og Glostrup Præstegård og hjem, så det vil nok være godt at alliere sig med et par chauffører denne dag.

Vi stiller i Glostrup Bypark kl. 09.00, hvor Foreningen byder på morgenkaffe + diverse brød mm. samt en lille én til halsen. Adressen er Skydeskuret ved søen, Byparken Glostrup. Indgang og parkering via Glostrup Hule (det hedder vejen). Bussen holder lige udenfor parken, så der er stort set ingen undskyldning for ikke at møde op.

Vi træder an kl. ca. 09.20, hvor formand og nuværende fuglekonge byder velkommen. Når fuglen er besigtiget, banen er godkendt af politiet regner vi med, at skydningen kan begynde kl. ca. 09.45. Prisen for deltagelse i selve arrangementet er som ovenfor nævnt kr. 80,-. Når sidste skud er afgivet, rydder vi op og forlægger spisningen til vort velkendte BSO, Glostrup Gl. Præstegård, Hovedvejen 134. Her vil foreningen overraske jer med en rigtig ”Herreret”, så vi garanterer, det bliver både festligt og fornøjeligt. Tænk at få en hel dag for blot 80 kr.

Under spisningen er der uddeling af præmier og årets fuglekonge kåres. Det er helt uforpligtende. Fugleskydningen slutter måske kl. 16.00 og alt foregår under afslappede former.

Kære medlem. Reserver nu denne dag. Kom ud af busken og få en festlig fridag i hyggelige omgivelser sammen med dine garderkammerater. Vil du tage imod vort tilbud, så må vi ha’ din bindende tilmelding SENEST søndag den 19. august 2018 til Jakob på 2166 5633 eller Carl Aage på 4040 6452. Har du tilmeldt dig og ikke møder op eller på anden vis bliver forhindret efter denne dag, så må du regne med at høre fra kassereren.

Det er denne lille farverige sag der skal nedlægges.

Kommende arrangementer i øvrigt

Skydningen starter op onsdag den 26.9, bankospillet er fastsat til fredag den 2.11.18.

Vend tilbage til oversigt