Søndre Birks Garderforening

jens.crone@gmail.com

www.sbg.dk

• Om vores forening

Søndre Birks Garderforening – også kaldt ”Garderforeningen på Vestegnen” er oprettet 14. juni 1938. Foreningen er en meget stabil forening, idet der i vor forenings mere end 75 års virke kun har været i alt 5 formænd.

Vor forening afholder mange aktiviteter over året, hvor skydning og bowling er førende, men derudover er der mange andre fælles aktiviteter, som du kan se på vor hjemmeside.

Vor forening har gennem årene altid markeret os stærkt i regi af De Danske Garderforeninger. I dag er Søndre Birks Garderforening repræsenteret i De Danske Garderforeningers Præsidie ved vor formand Jens Crone som Vicepræsident. Vor forhenværende formand i foreningen, Knud Basballe, har ligeledes været Vicepræsident.

Mennesker har brug for ståsteder. Vi der har været gardere, kan bl.a. finde et sådant ståsted i vor Garderforening, hvor vi i det fælles kammeratskab kan bekræfte holdninger og sympatier for kongehus, fædreland og landets værn. Det har vi værnet om alle de år, som foreningen har eksisteret.

Nu er det ikke sådan, at vi kun er mænd i blå jakker. Vi bliver flittigt støttet af vore ”damer”, så kedeligt har vi det aldrig. Du kan trygt melde dig ind i vor forening, hvor du vil blive godt modtaget.

• Kommende aktiviteter
    Skydning & bowling

Husk, at skydning og bowling nu er i fuld gang og det er ikke for sent at deltage, hvis man har lyst til et af disse gode arrangementer. Kom og vær med, lær nogle hyggelige mennesker at kende, og få en oplevelse ved vor juleafslutning i begge ”sportsgrene”.

Generalforsamling

Fredag den 29. marts 2019 afholder vi vor årlige generalforsamling i Glostruphallens Restaurant. Generalforsamlingen gennemføres iht. dagsorden og begynder kl. 18.30. Sidste punkt er uddeling af hæderstegn. De medlemmer der i år er berettiget til et hæderstegn vil skriftligt blive kontaktet forinden. Vi slutter af med spisning kl. ca. 20.00. Menuen i år er Partyskinke & roastbeef, dertil varme flødekartofler, pastasalat, mixed grøn salat, samt brød. Dessert: Is a la Henrik. Der kan også købes 3 stk. uspecificeret smørebrød. Drikkelse iberegnet prisen består af 1 snaps, 1 øl og 1 glas portvin. Hovedmenu kr. 120,- Smørrebrød kr. 100,-

Alle medlemmer er velkomne. Medlemmer der ønsker at deltage i fællesspisningen, skal af hensyn til kuvertbestilling tilmelde sig til Henrik Graves Petersen på Mo. 26152113 eller på mail: kirsten.henrik@mail.dk senest den 22. marts med angivelse af menu eller smørrebrød.

Vend tilbage til oversigt