Søndre Birk (GF 61)

Hjemmeside
www.sbg.dk

Kort om os

Søndre Birks Garderforening – også kaldt ”Garderforeningen på Vestegnen” er oprettet 14. juni 1938. Foreningen er en meget stabil forening, idet der i vor forenings mere end 75 års virke kun har været i alt 5 formænd.

Vor forening afholder mange aktiviteter over året, hvor skydning og bowling er førende, men derudover er der mange andre fælles aktiviteter, som du kan se på vor hjemmeside.

Vor forening har gennem årene altid markeret os stærkt i regi af De Danske Garderforeninger. I dag er Søndre Birks Garderforening repræsenteret i De Danske Garderforeningers Præsidie ved vor formand Jens Crone som Vicepræsident. Vor forhenværende formand i foreningen, Knud Basballe, har ligeledes været Vicepræsident.

Mennesker har brug for ståsteder. Vi der har været gardere, kan bl.a. finde et sådant ståsted i vor Garderforening, hvor vi i det fælles kammeratskab kan bekræfte holdninger og sympatier for kongehus, fædreland og landets værn. Det har vi værnet om alle de år, som foreningen har eksisteret.

Nu er det ikke sådan, at vi kun er mænd i blå jakker. Vi bliver flittigt støttet af vore ”damer”, så kedeligt har vi det aldrig. Du kan trygt melde dig ind i vor forening, hvor du vil blive godt modtaget.

Aktivitetskalender

Kammeratskabsaften

Torsdag den 18. januar 2018, kl. 18.00 i Taastrup Idræts Center – Cafe Sofie, Parkvej 78, 2630 Taastrup fortsætter vi successen for femte år i træk, hvor medlemmer med ledsagere på tværs af foreningerne inviteres til en hyggelig kammeratskabsaften og denne gang i selskab med ”Kammertjener Andersen”, der vil fortælle om hans virke og tætte samarbejde gennem 7 år med Kong Frederik den IX og 33 år med Prins Henrik. Vi begynder som vanligt aftenen med fælles spisning, hvor der serveres en lækker gryderet med tilbehør samt lagkage og kaffe til dessert. Pris pr. deltager kr. 150,- Vand, øl og vin skal købes separat og eventuelt overskud går til veteranarbejdet.

Reserver dagen nu, for her har du muligheden for at invitere din ledsager med til en hyggelig, spændende og informativ aften. Mere omkring tilmelding mm. i næste nummer af Garderbladet. På gensyn i Taastrup.

Se mere her