Nordre Birks Garderforening

roenne@c.dk

www.nordrebirksgarderforening.dk

• Om vores forening

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.

Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.

Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

• Kommende aktiviteter
    Fisketur

Der bliver igen i år en fisketur i september, det bliver torsdag den 26 september. Det er Lyngby Håndværkerforening der lejer fiskekutteren og vi kan komme med for 350 kr inklusiv aftensmad og alle de fisk det er muligt at fange. Kutteren ligger i Vedbæk havn, der er afgang kl. 16,00. Tilmelding til Jørgen Skov Andersen tlf 45 88 66 73 eller mail: joergen@skovandersen.dk eller Hans Larsen 45 88 51 18 mail hans.vera@mit.bolignet.dk

Skydningen

Mandag den 2 september begynder efterårets skydninger på 15 meter. Da det er første skydedag i måneden er vores damer også velkommen. Vi skyder i skydekælderen under Lyngby Idrætsby, indgangen er ved svømmehallen, og derefter til venstre og ned i kælderen. Vi skyder hver anden mandag også kaldet mandage i lige uger indtil mandag den 25 november, hvor vi afholder en juleskydning.

Fugleskydning

Mandag den 16 september holder vi Fugleskydning fra kl 16,00. Der bliver lavet en skudsikker fugl i træ, med metalplader på bagsiden, som falder ned efterhånden som træet er skudt i stykker. Den sidste plade er brystpladen som udløser Fuglekongen. I medtager en madpakke til jer selv, som vi spiser på et passende tidspunkt. Meget gerne tilmelding til Jørgen Skov Andersen på 20 90 28 00 eller mail: joergen@skovandersen.dk

Vend tilbage til oversigt