Norder Birks Garderforening

roenne@c.dk

www.nordrebirksgarderforening.dk

• Om vores forening

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.

Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.

Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

• Kommende aktiviteter
    SKYDNING

Skydningen starter igen mandag den 3. september med Fugleskydning fra  kl 17,00. Skydeinstruktørerne vil være på skydebanen fra kl 16, hvor der vil blive undervist og være prøveskydning for nye skytter.

Al skydning foregår på vores nye elektroniske skydebaner i kælderen under Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, 2800 Kongens Lyngby.

Der er ingen møder og skydning i juni, juli og august måned.

FISKETUR

Fisketur den 13. september. I samarbejde med Lyngby Håndværkerforening lejer vi en af de populære fiskekuttere. Mere information i de efterfølgende Garderblade.

Vend tilbage til oversigt