Norder Birks Garderforening

roenne@c.dk

www.nordrebirksgarderforening.dk

• Om vores forening

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.

Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.

Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

• Kommende aktiviteter
    Julestuen

Vil i år blive afholdt tirsdag den 11 december kl 19,00. Der vil blive serveret æbleskiver, gløgg og kaffe til julehyggen. Julehyggen foregår i Garder-/Marinestuen på Sorgenfri Slot fra kl 19,00.

Banko

Tirsdag den 22 januar kl. 18,30 har vi igen det hyggelige årlige Bankospil. Bankospillet afholdes på Cafè Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte. Alle medlemmer og gl. gardere med familie og venner er meget velkommen. Der vil som sædvanlig være mange flotte præmier. Prisen for at deltage er kun 50 kr. for 3 spilleplader. Prisen for mad og drikke er kun 100 kr. Meget mere om Bankospillet i Garderbladets januar nummer.

15 meter skydning

Den 12. november er første skydedag i november måned, og her er vores damer velkommen.

Den 26 november er sidste skydedag i 2018 og derfor holder vi juleskydning, hvor vi skyder om rødvin.

Skydningen fortsætter efter nytår fra den 7 januar fra kl 16 til 19. Da det er den første skydedag i måneden er vores damer også velkommen. Derefter skydes der mandage i lige uger. Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op i skydekælderen under Lyngby Idrætsby, indgangen ved svømmehallen.

Vend tilbage til oversigt