Norder Birks Garderforening

roenne@c.dk

www.nordrebirksgarderforening.dk

• Om vores forening

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.

Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.

Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

• Kommende aktiviteter
    Kranselægning

Tirsdag d. 29. august – kl. 10.00 Kranselægning på Jægersborg kasserne.

En højtidelighed alle NBG´s medlemmer kan deltage i.

Ud over ovennævnte er der ingen møder og skydninger i august måned.

Skydning

Skydningen starter igen mandag den 3 september med Fugleskydning fra  kl 17,00. Skydeinstruktørerne vil være på skydebanen fra kl 16, hvor der vil blive undervist og der være prøveskydning for nye skytter.

Det er ok at komme lidt senere, da vi starter med at skyde på klør, vinger, hale, hoved og først til sidst skydes der på brystpladen. Fugleskydningen er for alle i Garderforeningen og Skyttelauget med familie og børn over 12 år. Venner og kommende medlemmer med familie er også velkommen, du/I skal bare møde op, men tilmelding vil være dejligt, da vi skal planlægge aftenen med kaffe, kage osv. Vi spiser vores medbragte madpakke ved 18,30 og derefter fortsætter vi, indtil brystpladen er skudt ned og vi kan hylde Fuglekongen og Dronningen.

Adressen er: Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, 2800 Kongens Lyngby, indgang ved svømmehallen, til venstre og ned i kælderen, derefter til højre.

Fra den 17. september skydes der om mandagen i lige uger og det er fra kl 16 til 19 indtil den 26 november, hvor vi har juleskydning.

Fisketur

Fisketur den 13 september. I samarbejde med Lyngby Håndværkerforening lejer vi en af de populære fiskekuttere, Skjold, der ligger i Vedbæk havn og har afgang kl 16. Der serveres en af de populære kødretter, som er standard på disse ture. Prisen er kun 300 kr og alle de fisk, du fanger må tages med hjem.

Drikkevarer kan købes ombord. Fiskegrej kan lejes på båden. Kutteren forventes at være tilbage i havn ved 21 tiden. Husk at købe fisketegn på nettet for mindst 1 dag.

Vend tilbage til oversigt