Norder Birks Garderforening

roenne@c.dk

www.nordrebirksgarderforening.dk

• Om vores forening

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område.

Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard og amtsbogholder C. baron Skell.

Foreningen dækker geografisk følgende områder: Brønshøj, Gladsaxe, Herlev, Måløv, Kirke Værløse, Smørum, Ledøje, Lyngby, Gentofte, Egedal, Furesø, Rudersdal, Hørsholm og Birkerød.

• Kommende aktiviteter

Tirsdag den 19. februar kl. 18.00

Generalforsamling afholdes på Cafè Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte. Indkaldelse og dagsorden kan også ses på vores hjemmeside: www.nordrebirksgarderforening.dk. Kl. 18.00 serveres stegt flæsk med kartofler og persillesovs samt pandekager med is, 1 øl eller vand, 1 snaps og kaffe for kun 175 kr. Betaling for mad og drikkevarer til bank nr. 1551 konto 3161028487. Tilmelding til Jørgen Skov Andersen e-mail joergen@skovandersen.dk tlf. 4588 6673 eller til Hans Larsen, e-mail hans.vera@mit.bolignet.dk, tlf. 4588 5118,  senest onsdag den 13.02.2019.

Alle medlemmer er velkommen til generalforsamlingen, ønsker man ikke spisning, er det efter kl. 19 uden tilmelding.

STORMØDE – HØVELTE – 4. marts 2019 kl. 18.30

De 4 foreninger i Nordsjælland er gået sammen om et møde i Sergentmessen på Garderkasernen i Høvelte til et meget spændende IT-møde om Cyper-kriminalitet – Hacking – Overvågning. Foredrag af edb-sikkerheds ekspert Peter Flittner der har 25 års erfaring med IT farer/trusler. Senest som direktør i en globalt førende online udbyder af software til overvågning. PF. vil komme med gode råd til hvordan vi sikrer vore computere og smartphones bedst muligt. Arrangementet starter kl. 18.30 med spisning, og deltagelse heri koster 100 kr. Fordi arrangementet foregår på Garderkasernen, må vi bede jer om at være meget præcise ved tilmeldingen med angivelse af, hvem I er, ellers kommer I ikke forbi vagten.

Vend tilbage til oversigt