Nordre Birk (GF 62)

Hjemmeside: www.nordrebirksgarderforening.dk

Skærmbillede 2015-03-24 kl. 13.46.28

Kort om os

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område. Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard
og amtsbogholder C. baron Skell.

For at læse hele historien klik her

Aktivitetskalender

Fugleskydning

Mandag den 4. september er der Fugleskydning fra kl. 17.00. Det er ok at komme senere, da vi starter med at skyde på klør, vinger, hale, hoved og først til sidst skydes der på brystpladen. Fugleskydningen er for alle i Garderforeningen og Skyttelauget med familie og børn over 12 år. Venner og kommende medlemmer med familie er også velkommen. Vi spiser vores medbragte madpakke ved 18,30 til 19 tiden og derefter fortsætter vi, indtil brystpladen er skudt ned og vi kan hylde Fuglekongen og Dronningen.

Adressen er: Lyngby Idrætsby, Lundtoftevej 53, 2800 Kongens Lyngby, indgang ved svømmehallen, til venstre og ned i kælderen, derefter til højre.

Fra den 18. september skydes der hver 14. dag og det er i lige uger fra kl 16.00 til 19.00 indtil den 27. november.

Se mere her