Nordre Birk (GF 62)

Hjemmeside: www.nordrebirksgarderforening.dk

Skærmbillede 2015-03-24 kl. 13.46.28

Kort om os

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område. Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard
og amtsbogholder C. baron Skell.

For at læse hele historien klik her

Aktivitetskalender

TREKANTSKYDNING

Onsdag den 18. oktober – mere information kommer senere.

Skydning

15 meter skydning fortsætter den 13 november, hvor vores damer er velkommen, derefter har vi kun juleskydningen tilbage i dette år. Mandag den 27. november holder vi juleskydning, hvor damerne også er velkommen. På hvilke måde vi skyder juleskydning er endnu ikke vedtaget, men vi finder på noget og afslutter aftenen med at spise det medbragte mad i Garderstuen på Sorgenfri Slot. Maden laves/medbringes af udvalgte Gardere valgt på mødet den 13 november. Alle er velkommen, men tilmelding er nødvendig senest den 20 november.

STIFTELSESFEST

Fredag den 17. november – Kl. 18.00

Vi mødes, med eller uden ledsager, til en velkomstdrink, inden vi går til bords. Her vil der blive serveret en meget lækker 3 retters festmenu med kaffe og kage m.v.

For at få en rigtig Garderfest, bedes alle møde op i feststemning og med højt humør. års/ærestegn

bæres denne aften. Deltagerprisen er med tilskud fra foreningen kr. 275.- excl. Drikkevarer, der købes på stedet til fornuftige priser. Tilmelding til Hans Larsen tlf. 45 88 51 18 e-mail: hans.vera@mit.bolignet.dk eller til Jørgen Skov Andersen. e-mail: joergen@skovandersen.dk tlf. 45 88 66 73. – Senest torsdag den 9/11.

Vi glæder os til at se alle den 17 november kl. 18.00 i: Cafe´ Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte.

Julestuen

Julestuen vil i år blive afholdt tirsdag den 12 december kl 19,00. Der vil blive serveret æbleskiver, gløgg og kaffe til julehyggen. Julehyggen foregår i Garder-/Marinestuen på Sorgenfri Slot fra kl 19,00.

Se mere her