Nordre Birk (GF 62)

Hjemmeside: www.nordrebirksgarderforening.dk

Skærmbillede 2015-03-24 kl. 13.46.28

Kort om os

Nordre Birks Garderforening blev stiftet under besættelsen. På det tidspunkt dækkede garderforeningen i København og Nordsjællands Garderforening, der hørte hjemme i Frederikssund, samt Frederiksborg Amts Garderforening med tjenestested i Hillerød, hele det storkøbenhavnske område. Da besættelsen gav en del begrænsninger i bevægelsesfriheden, rationeringer m. m. tog en gruppe initiativ til at undersøge muligheden for at oprette en forening i det gamle Nordre Birk, der dækkede området nord for København. Denne gruppe bestod af overbetjent A. Schultz-Jørgensen (1916), bankbestyrer T. Ibsen, Overbetjent L. C. Westergaard
og amtsbogholder C. baron Skell.

For at læse hele historien klik her

Aktivitetskalender

STIFTELSESFEST

Fredag den 17. november – Kl. 18.00

Vi mødes, med eller uden ledsager, til en velkomstdrink, inden vi går til bords. Her vil der blive serveret en meget lækker 3 retters festmenu med kaffe og kage m.v.

For at få en rigtig Garderfest, bedes alle møde op i feststemning og med højt humør. års/ærestegn

bæres denne aften. Deltagerprisen er med tilskud fra foreningen kr. 275.- excl. Drikkevarer, der købes på stedet til fornuftige priser. Tilmelding til Hans Larsen tlf. 45 88 51 18 e-mail: hans.vera@mit.bolignet.dk eller til Jørgen Skov Andersen. e-mail: joergen@skovandersen.dk tlf. 45 88 66 73. – Senest torsdag den 9/11.

Vi glæder os til at se alle den 17 november kl. 18.00 i: Cafe´ Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte.

Skydning

Mandag den 27. november holder vi juleskydning, hvor damerne også er velkommen. På hvilke måde vi skyder juleskydning er endnu ikke vedtaget, men vi finder på noget og afslutter aftenen med at spise det medbragte mad i Garderstuen på Sorgenfri Slot. Maden laves/medbringes af udvalgte Gardere valgt på mødet den 13 november. Alle er velkommen, men tilmelding er nødvendig senest den 20 november.

Julestuen

Julestuen vil i år blive afholdt tirsdag den 12 december kl 19,00. Der vil blive serveret æbleskiver, gløgg og kaffe til julehyggen. Julehyggen foregår i Garder-/Marinestuen på Sorgenfri Slot fra kl 19,00.

Vinterskydning

15 meter skydning fortsætter efter nytår fra den 8 januar fra kl. 16 til 19. Da det er den første skydedag i måneden er vores damer også velkommen. Derefter skydes der mandage i lige uger. Tilmelding er ikke nødvendig, bare mød op i skydekælderen under Lyngby Idrætsby, indgangen ved svømmehallen.

Bankoaften

Tirsdag den 23 januar kl. 18,30 har vi igen det hyggelige årlige Bankospil. Bankospillet afholdes på Cafè Ny Holte Port, Øverødvej 19, 2840 Holte. Alle medlemmer og gl. gardere med familie og venner er meget velkommen. Der vil som sædvanlig være mange flotte præmier og chancen for at gå hjem med èn eller flere gevinster er derfor meget stor. Prisen for at deltage er kun 50 kr. for 3 spilleplader, og der kan naturligvis købes ekstra plader. Klokken 18,30 serveres èt stykke med sild, 2 stk. lækkert smørrebrød samt ost og èn øl, èn snaps og kaffe. Prisen for mad og drikke er kun 100 kr. Kan I spise mere kan der bestilles ekstra smørrebrød til kun 20 kr. pr stk. Hank op i familien og vennerne og deltag i dette flotte arrangement. Trædrejerne håber der bliver tid til at lave et par ting til lotteriet. Tilmelding er nødvendig og skal ske senest 14. januar til Hans Larsen på 45 88 51 18 mail: hans.vera@mit.bolignet.dk eller Jørgen Skov Andersen på 45 88 66 73 eller mail til: joergen@skovandersen.dk

Se mere her