Holbæk Amts Garderforening

moeller@knudsen.mail.dk

www.holbaekamtsgarderforening.dk

• Om vores forening

Syv gamle gardere med bopæl rundt om i det gamle Holbæk Amt, enedes om at indkalde til et møde den 24. marts 1911 på Hotel Postgården i Holbæk for at stifte en garderforening. Af de fremmødte 40 gamle gardere meldte 36 sig med det samme ind i Holbæk Amts Garderforening.

Ældste medlem var fra årgang 1870 og yngste medlem fra årgang 1904. Første formand blev en af initiativtagerne greve Aage Brockenhuus-Schack, der var formand i tre år indtil 1914. Samme år blev han vicepræsident i Præsidiet hvor han fungerede til 1922.

• Kommende aktiviteter
    Besøg i Sandholm – 22. september 2018

Hvad er der egentlig sket med Sandholmlejren, siden Livgarden flyttede til Høvelte med udgangen af 1985? Og hvordan ser lejren ud i dag? Svarene på disse brændende spørgsmål og mange flere kan du få lørdag den 22. september 2018, hvor foreningen arrangerer en udflugt til det sted, hvor så mange gardere i årenes løb har forrettet tjeneste. Inviter din partner med og få en rundvisning i lejren efterfulgt af en orientering om de nuværende professionelle brugeres hverdag – det vil sige politiet, Røde Kors og Udlændingestyrelsen. Vi regner med samlet bustransport Holbæk – Sandholm og retur, og der vil blive serveret frokost i Røde Kors kantine, inden vi kører hjem.

Nærmere om tilmelding, transport og pris følger – reserver allerede nu dagen, og mød talstærkt op!

Bowling

I Mega Bowl i Holbæk er bowlingsæsonen begyndt, og Bent, som igen i år leder slagets gang, har garanteret også en plads til dig, hvis du har lyst til at prøve dine evner i dette ædle spil!!! Næste gang er onsdag den 10. oktober 2018 kl. 18.45. Tilmelding på telefon 59 32 82 19 eller e-mail: karenbent@c.dk

Kammeratskabsaften

Endelig er der kammeratskabsaften med spisning, lørdag den 24. oktober 2018 kl. 18.30, i Garderstuen. Tilmelding til Jørgen på telefon 24 93 48 82 eller på jtn@digmail.dk