Høje-Taastrup & Omegns Garderforening

Forening nr. 78 – stiftet 29. november 1976

• Kontaktinformationer

Jon Nielsen
    Taastrup Hovedgade 111 A, 3 sal – lejl. 5.
    Mob.: 40 21 05 35
    jon.nielsen@mail.dk

Næstformand
    Morten Hoffmann-Timmol
    Frøhaven 24
    Mob.: 51 52 09 11
    mght@webspeed.dk

Garderstue
    Parkskolen
    Parkvej 76

Foreningsmail: info@gf78.dk

www.gf78.dk

• Om vores forening

Foreningen blev oprettet 29. november 1976 som forening nr. 78 i Region 5 under De Danske Garderforeninger.

Grundlaget for foreningen var at samle ”gamle gardere” i lokalområdet til forskellige aktiviteter, og derfor var dialogen med de omkringliggende garderforeninger, der naturligt havde dækket hele området, meget vigtig.

Foreningen har godt 100 medlemmer og har som faste aktiviteter: Skydning på 15 meter bane, Bowling, Fugleskydning og Julebanko. Aktiviteterne er alle velbesøgte. Herudover gennemføres fællesmøder sammen med naboforeningerne, som foreningen har et fint samarbejde med.

Foreningens generalforsamling afholdes hvert år i februar måned, hvor medlemmerne også har mulighed for kammeratligt samvær over de traditionelle gule ærter.

• Kommende aktiviteter
    Bowling

Hver anden tirsdag i Want2Bowl. I januar er det tirsdag den 22. januar. I februar den 5. og 19.

Vinterskydning

Hver den første mandag i måneden, dvs. næste gang den 4. februar.

Generalforsamling

Afholdes tirsdag den 26. februar. Indkaldelse med dagsorden og oplysning om sted følger.

Fællesmøde

Vi har fået så megen positiv respons, at Høje Taastrup og Omegn, Gl. Roskilde og Søndre Birk for sjette år i træk indbyder til et fælles arrangement. Denne gang i selskab med Foredragsholderen Hans-Peter Tams, der vil fortælle om hans flugt gennem det krigshærgede Tyskland som ung mand, og med ansvar for sine søskende. Foredraget hedder ”Mindernes Dæmoner”, og efter sigende skulle der ikke være et øje tørt. (Husk lommetørklæde).

Arrangementet finder sted torsdag den 24. januar 2019, kl. 18.00 i Taastrup Idræts Center – Cafe Stopuret, Parkvej 78, 2630 Taastrup, hvor medlemmer med ledsagere på tværs af foreninger inviteres til en hyggelig kammeratskabsaften. Vi begynder som vanligt aftenen med fælles spisning, hvor der serveres en lækker buffet bestående af: Braiseret svinekæber med rodfrugtsmos – sæsonens salat – brød smør – kaffe/te – kage. Pris pr. deltager kr. 160,- Vand, øl og vin skal købes separat. Eventuelt overskud går ubeskåret til Livgardens veteranarbejde.

Tilmelding med tilmeldingsfrist den 10. januar 2019 foretages til jon.nielsen@mail.dk, Tlf. 40 21 05 35

Vend tilbage til oversigt