Garderforeningen for Helsingør & Omegn

larsson@skorstensfejeren.dk

www.helsingoergarderforening.dk

• Om vores forening

Helsingør og omegns garderforening er stiftet den 31.januar 1918, foreningen har PT ca. 120 medlemmer.

Foreningen har minimum 4 arrangementer om året, generalforsamling, forårsudflugt, fugleskydning og andespil som de faste, derudover har vi skydeaftener og bowling.

Foreningen deltager i arrangementer lokalt med andre soldater foreninger som  4. maj, Valdemarsdag, Forsvarets dag m.fl.

Foreningen har ved flere lejligheder været vært ved Blå fest arrangementerne.

Bestyrelsens aldersfordeling er fra 26 år til 77 år med de 3 yngste under de 40 år så fremtiden ser lys ud, og hvis nye unge skulle komme til i bestyrelsen, bliver det ikke blandt bar gamle nisser.

• Kommende aktiviteter
    Sensommertur

Vores sensommertur går i år til det dejlige Hornsherred, hvor vi skal se det våbenhistoriske museum på Egholm Slot. Det er d. 12 august og vi vil prøve at arrangere fælleskørsel, så når du tilmelder dig hos: jorgen.kryger@outlook.com eller tlf. 2065 4949 da oplys venligst om du er chauffør eller passager. Når du har smurt madpakken mødes vi ved ”Harald Nyborg” i Prøvestenscentret, Jørgen oplyser tidspunktet.

FUGLESKYDNING, SØNDAG D. 26. AUGUST.

Den 26. august afholder vi fugleskydning på skydebanerne i Hellebæk. Vi starter som sædvanlig, med morgenmad og en lille skarp, efterfulgt af skydning, indtil den nye fuglekonge er fundet. Festmiddagen om aftenen, foregår på ”Rib House” i Stengade. Du vil modtage særskilt invitation hertil.

NATIONAL FLAGDAG FOR UDSENDTE SOLDATER, 5. SEPTEMBER.
    FORSVARETS DAG, 22. SEPTEMBER.

Den 22. september er der forsvarets dag på ”Kronborg” med efterfølgende festlig frokost med øl og hornmusik, hertil vil du også modtage yderligere oplysning med tidspunkter og tilmelding.

Vingsted

Også 22. sept. (desværre) er der landsskydning i Vingsted, der tager som sædvanlig, et kompetent hold afsted, har du lyst til at deltage, kan du indhente oplysninger hos Bo Jespersen: b.jespersen72@gmail.com eller tlf. 2429 4728.

ANDESPIL, FREDAG D. 2. NOVEMBER.
    HUSK OGSÅ GARDERMARCH D. 30. SEPTEMBER

Senere på året vil vi i samarbejde med Marineforeningen og Forsvarsbrødrene arrangere en julefrokost, du vil høre nærmere herom.

Vend tilbage til oversigt