Frederiksborg Amts Garderforening

3460 Birkerød

www.frederiksborgamtsgarderforening.dk

• Om vores forening

Frederiksborg Amts Garderforening fejrede i 2010 100 års jubilæum. Foreningen hører, som navnet angiver det, til i Nordsjælland.

Vi har det store privilegium, at Garderkasernen i Høvelte ligger i vores område. Vi har et nært samarbejde med vores regiment.

Foreningens garderstuer ligger på Garderkasernen i kælderen under cafeteriet. Kig ind næste gang, der er „Gardens Dag“!

Foreningen har en meget aktiv skytteafdeling: Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug.

Alle medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforening er medlemmer af Frederiksborg Amts Garderforenings Skyttelaug. Skyttelavet er medlem af DGI. Det betyder, blandt andet, at man kan have sin våbentilladelse hos skyttelavet – og dermed til en yderst fordelagtig pris.

• Kommende aktiviteter
    Sensommerudflugt

Lørdag, d. 31. august, kl. 11:00: Sensommerudflugt; evt. med ledsager. Turen går til Krigsmuseet, Tøjhusgade 3, hvor vi mødes til omvisning i udstillingen ”Den Fjerne Krig, Danmarks deltagelse i Afghanistan”.

Efterfølgende spadserer vi til Kanalcafeen, hvor vi får serveret en frokostplatte med én drikkevare. Dette foregår i Frederiksholms Kanal 18.

Deltagerbetaling kr. 200 pr. person.

LANDSSKYDNING 200M 14.SEPTEMBER OG 5.OKTOBER

Traditionen tro afholder F.A.G. 200m landskydning, på Saxegård skydebane. Lørdag d.14/9 kl. 09:00, Med morgenmad og frokost. I år vil der også være en ekstra mulighed for at skyde Lørdag d.5/10 kl. 09:00, hvor der dog kun vil være mulighed for morgenmad. Foreningen betaler ammunition for én skydning pr. person, derefter egenbetaling. Begge dage vil der være mulighed for morgenmad, men kun frokost 14. september.  S.U. til morgenmad og frokost senest 8/9 eller 29/9 til: Skydeudvalgsformand: Morten Mørkøre Olsen 60 66 02 05 eller SMS. E-mail: Moerkoere@live.dk

Saxegaard skydebane: Ålekistevej 35, 3250 Gilleleje.

VINGSTED SKYDNING: 21.SEPTEMBER

Igen i år deltager foreningen, ved skydningen i Vingsted. Skydningen foregår lørdag 21.september. Med flaghejsning kl.10:00. Der skydes hele dagen på 50m og 200m, samt en skydning med livgardens daglige våben, gevær M/95. Livgarden deltager selv med et hold, som konkurrerer på lige fod med gamle gardere. Kom og vær med til en hyggelig dag, med gode kammerater som afsluttes med aftenbuffet og præmieuddeling. Der er på dagen gratis ammunition, men et lille indskud skal påregnes. Dette er samtidig en god mulighed for at skyde sin Landsskydning på 200m. Aftenbuffet lørdag efter skydning skal dog bestilles inden, dog er denne tur alle pengene værd. J

Vingsted skydebaner: Vingstedvej 27, 7182 Bredsten

Gardermarch

Vi mangler hjælpere/vejvisere til gennemførelsen af Gardermarchen d. 29. september: Vær med og få en skøn søndag i skoven, sammen med ca. 1.500 marchgængere.

Opgaven består hovedsageligt i at være vejvisningpost i skoven, og at hjælpe marchdeltagerne på ruten.

På dagen om morgenen bliver du instrueret i, hvad din opgave er: Vi mødes i Garderstuen på Garderkasernen kl. 7:00, og vi plejer at være færdige kl. 15:00

Hvis ovenstående har vakt din interesse, skal du kontakte formand MAR-1992 Kim Dahl Olsen på tlf.: 21 46 10 11

Mandag, d. 7. oktober, kl. 18:30

Klubaften i Sergentmessen på Garderkasernen.

Mandag, d. 4. november, kl. 18:30

Kammeratskabsaften i Sergentmessen, hvor vi uddeler årstegn for medlemskab af en garderforening.

Vi udsender invitation primo oktober til de medlemmer, som ifølge medlemsdatabasen skal have årstegn. Har du ikke senest ultimo oktober modtaget invitationen, beder vi dig kontakte foreningens sekretær.

Tilmelding til spisningerne hhv. d. 7. oktober og d. 4. november til næstformand MAR-1991 Søren Terp, tlf.: 51 54 09 57; hhv. senest d. 2. oktober og d. 30. oktober.

Vend tilbage til oversigt