Falster & Østlollands Garderforening

• Om vores forening
  • Kommende aktiviteter
    Forårstur 11. Maj 2019

Kære gamle garder. Vi er nu klar med en spændende heldagstur, som i år går til Stevns. Og hvor vores venner fra Vestlollands Garderforening også er meget velkommen.

Vi starter på Stevns fortet, hvor vi har fået organiseret en særlig guidet tur… det vil sige at vi kommer steder rundt på fortet, hvor der normalt ikke er adgang ved normale rundvisninger. Må lige gøre opmærksom på at turen er på ca. tre km. Men i roligt tempo.

Derefter køre vi til Traktørstedet Højeruplund, hvor vi indtager Det Store Stevnske Frokostbord incl. En stk drikkevarer. Efter frokost går vi over til Højeruplund kirke og der vil være en guide til at tage imod os og give os en go fortælling omkring kirke og dens historie.

Efter kirken køre vi så videre til Gjorslev Gods, hvor der også står en guide og venter på os og vi vil få en rundvisning og en go, og spændende historie omkring godset. Turen foregår i bus med opstart i Nakskov og der vil om morgen være kaffe og smurte Rundstykker og om eftermiddagen kaffe og kage i bussen.

Opsamling / afgang

Nakskov skydebanevej 2 ved Kruse kl. 07,40

Maribo station kl.08,05

Sakskøbing station kl. 08,20

Nyk.F. Cementen kl. 08,45

Højmøllekro kl. 09,00

Kom gerne i lidt go tid og præcist. Da vi starter på Stevns fortet kl. 10,00 og forventer hjemkomst igen i Nakskov ved 19,00 tiden efter en spændende dag i godt garderselskab.

Prisen for denne dag, for bus, guidet rundture, entre, frokost, kaffe morgenmad, kaffe kage osv. Vil være 495 kr. per person. Husk din kone er også meget velkommen på denne tur.

Bindende tilmelding senest den 01 Maj Helst gerne på mail kha@privat.dk Eller på tlf.  40217065  Kent H Andersen formand Apr. 82 med oplysning om navn, tlf. nr. Antal personer og hvor i ønsker at stige på bussen.

Der er kun 48 pladser på denne dejlige forårs garder tur, så hurtig tilmelding tilrådes.

Vend tilbage til oversigt