Garderforeningen for Nyborg & Omegn

Kurt Petersen
    Kurt.henning40@gmail.com

• Om vores forening

Foreningen er stiftet i år 1918. Vi holder til i Avnslev Hallen, hvor vi skyder 16 gange om året, fordelt over et halvt år. Her afholder vi også vores general forsamling, som afholdes 1 gang om året i oktober måned. Foreningen har en fast skydeleder, som indkøber skiver og ammunition.

Bestyrelsen består af 7 personer. Vores bestyrelsesmøder bliver holdt privat. Vi arrangerer en grill aften med, med bragt mad og øl, vin, vand og  kaffe. Vi forsøger at lave en udflugts tur, om året. Vi arrangere foredrag sammen med Marineforeningen i Nyborg, da de har eget lokaler, med køkken. Her mødes vi også til den Internationale Flag dag den 5 september om morgenen kl.8.00 med kaffe og brød.

• Kommende aktiviteter
    mindehøjtidelighed

Den 29. august vil der være en mindehøjtidelighed i anledning af 75 års dagen for de voldsomme kampe i Nyborg. De forskellige værn stiller med deres respektive faner, hvilket Garderforeningen også gør. Det starter klokken 15:00 ved stenen foran Nyborgstrand.

Soldatens dag d. 5. september

Marineforeningen har igen i år, sammen med kommunen, inviteret Garderforeningen for Nyborg og Omegn til at deltage med Fane og Faneløjtnant ved markering/fejring af de udsendte soldater. Alle foreningens medlemmer er velkommen til at deltage. Ved tilmelding får I nærmere besked om tid og sted (det er om eftermiddagen).

Skydning

Også denne vinter vil der være skydning i Avnslev Gallen på 15m baner. Vi starter d. 3/9 kl. 19-21, dernæst 18/9, 19-21 og slutteligt den 2/10 også 19-21.

Vend tilbage til oversigt