• Kongeskydning i Bullerup

Torsdag den 7. juni kl. 16 mødte et mindre antal flotte gamle gardere op til et traditionsrigt skydearrangement i Bullerup skyttehus. Som vanlig skulle der skydes både konge- og købeskydning, ligesom der var mulighed for at skyde med pistol, kaste med pile og terninger, samt få en god gardersludder over en kop læskende øl på denne varme sommerdag. Da alle havde afviklet skydningerne, var det tid til at få fastlagt kongerækken som blev således: Konge Sendy Alstrøm, Kronprins Henrik Gattrup, Prins Lars Rex. På billedet ses desuden vores stoute fanebærer Finn Madsen med vores meget flotte fane. Herefter bød arrangementet på medbragt madpakke, hvor ”de kongelige” bød på en dram, hvorefter der blev uddelt mange fine præmier i de forskellige discipliner. Desværre var vi så tilpas antal at alle kunne komme hjem med en præmie. Dette forhold håber jeg på bliver rettet til næste år, hvor jeg gerne ser en fordobling i antallet af skytter. Der skal også lyde en tak til de trofaste hjælpere denne dag.

• .

Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

• Kontaktinformationer

Henrik Gattrup
    Hybenvej 37
    5260 Odense S
    hgprivat2@gmail.com

www.denfyenske.dk

• Om vores forening

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.

Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.

Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.

Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.

I er altid velkommen til at besøge os.

• Kommende aktiviteter
    Skydning, Skallebølle skydecenter

Onsdag d. 15. august kl. 17.30 – 19.30 200 meter

Onsdag den 22. august kl. 17.30 – 19.30 200 meter

Onsdag den 29. august kl. 17.30 – 19.30 200 meter

Onsdag den 5. september kl. 17.30 – 19.30 200 meter

Flagdag

Onsdag den 5. september kl.19.30 Mindehøjtidelighed for udsendte soldater, i Ansgar anlæg.

GOLF

Fredag den 10. august spiller vi på H.C. Andersen Golfklub, Bogense

Fredag den 21. september spiller vi på Fåborg Golfklub, Fåborg

Tilmelding til Ove Folmer Jensen / mail ovefolmer@icloud.com

Garderstue

Torsdag den 20. september kl. 19.30 husk nyt mødested I vagtstuen på Odense kaserne Sdr. Boulevard

Gardertræf i Vingsted

Lørdag den 22. september  50 meter og 200 meter skydning for hele familien. Tilmelding Sendy Alstrøm.

Bowling

Torsdag den 27. september kl. 19.00 tilmelding Poul Agertoft.

Vend tilbage til oversigt