Den Fyenske Garderforening

Forening nr. 2 – stiftet 6. juli 1889

Om foreningen

Den Fyenske Garderforening stiftedes den 6. juli 1889, som den første lokale garderforening uden for København. Vi dækker Odense og det centrale Fyn, men vi har også medlemmer i Sverige og Italien. Alle er velkomne i foreningen.
Den tredje torsdag i måneden fra september til april har vi kammeratskabsaften i Skt. Georgs Gildernes lokaler, og vi begynder som regler med et interessant foredrag og derefter er der snitter med øl, dram og kaffe. Og bagefter går snakken eller der bliver spillet kort.
Vores skydeaktiviteter omfatter sommerskydning med riffel på 200 m bane, kaliber 7,62 og om vinteren skyder vi på 15 m bane med salonriffel og pistol, kaliber 0,22. Derud over er der Kongeskydning, Regionsskydning og gennem vores medlemskab af Soldaterforeningernes Fællesrepræsentation Fyn er der Fugleskydning.
Vi har bowlingaftner fire gange om året, og der er også golftuneringer 4 gang om året.
I er altid velkommen til at besøge os.

Kommende aktiviteter

Skydning, FKS Hallen
Tirsdag den 7 og den 14 januar  samt 4. og 11. februar kl. 19.00, 15 meter gevær/pistol
Bowling
Torsdag den 23 januar. City Bowling center på Rugaardsvej 46. Tilmelding til Rene Lyholm telefon 20428032 eller mail lyholm67@gmail.com
Garderstue
Torsdag den 16 januar. Odense kaserne i vagthuset.
Generalforsamling
Torsdag den 27. februar kl. 18.3.  Restaurant Næsbyhoved Skov, Kanalvej 52, 5000 Odense C.

Kontaktinformationer

Henrik Gattrup