Garderforeningen for Vejle & Omegn

k.internet38@gmail.com

www.garderforeningenvejle.dk

• Om vores forening

47 gamle gardere samledes d. 29. november 1913 på Teaterhotellet i Vejle og stiftede ”Garderforeningen for Vejle og Omegn”. Blandt initiativtagerne var 10 gamle gardere af samme årgang som den senere Kong Chr. X´s egen årgang 1889. Foreningens 100 års jubilæum i 2013 var således en hjørnesten i vor lange og traditionsrige historie.

Foreningen drives som en traditionel garderforening med månedlige kammerat-skabsaftener, hvor medlemmerne kan mødes til hyggeligt samvær, foredrag og andre vekslende aktiviteter. Foreningen har i mange år haft et godt samarbejde med Hotel Hedegården, som stiller lokaler til rådighed for vore aktiviteter. Vi afholder 6 – 8 arrangementer om året, heraf faste holdepunkter: Generalforsamling, fugle-skydning, sommerfest med flugtskydning, jule-bankospil og julefrokost. Herudover afholdes ad hoc, foredrag, virksomheds-besøg og forskellige kulturelle aktiviteter.

Garderforeningen for Vejle og Omegn er til for medlemmerne, og bestyrelsen forsøger løbende at udvikle foreningens aktiviteter således at flere vil deltage i vort samvær og kammeratskab.

Medlemstallet i Garderforeningen for Vejle og Omegn er i positiv udvikling og p.t. er vi 215 medlemmer. Vi har plads til alle som ønsker at være med til at videreføre det kammeratskab, som kendetegner gamle gardere og husk så: gamle gardere har ingen alder.

• Kommende aktivteter
    Flugtskydning den 30. August 2018:

Torsdag den 30. august 2018 er der igen Flugtskydning på de fine baner i Remmerslund bakker/Grusgraven ved Hedensted.

Mødetidspunkt: Kl. 17.45

Adressen er Remmerslundsvej 37, 8722 Hedensted.

Der bliver sat et skilt op på Remmerslundsvej ved nedkørsel til Skydebanen.

Remmerslundsvej ligger overfor Circle K i Hedensted.

Geværer kan lånes. Efter skydningen er der grill buffet i de hyggelige lokaler, eller hvis vejret tillader det, vil det være på den overdækkede terrasse.

Mad inkl. drikkevarer koster kr. 150,- pr. person

Af hensyn til maden er tilmelding nødvendig til Jens Palmelund jens@palmelund.dk eller 2176 8685.

Landsskydning – Kan du stadig sigte??

Så skal du til skydning i Vingsted – den 22. september 2018 – kl. 10.30 – ca. 15.00

Her afvikles de Danske Garderforeningers landsskydning med gl. gardere og tjenestegørende fra hele landet.

Gratis Patroner og lån af Gevær 7 Rifler

Kom og vær med!  – din garderforening betaler frokost og drikkevarer dertil.

For at få del i Frokosten skal du sende en mail til k.internet38@gmail.com eller ringe til undertegnede på mobil 24 84 48 25 senest mandag den 17. september

Bestyrelsen håber meget at Vejle og Omegns Garderforening kan stille med et pænt hold. Alle kan være med!!

Man behøves absolut ikke at være ”skarpskytte” for at deltage.

Jeg skal også have tilmelding med navn og årgang for alle der vil deltage i Skydningen.

Da tilslutningen til denne begivenhed ikke har været voldsom stor de seneste par år, opfordres alle på venligste måde til at deltage i denne ellers spændende skydedag blandt mange gamle samt nuværende gardere.

Vi håber på stor deltagelse fra medlemmer i foreningen, og ser frem til en dag i godt selskab.

Mindehøjtidelighed den 5. september 2018

Der afholdes Mindehøjtidelighed Skyttehusets Have mandag den 5. september kl. 16.00 for faldne i udenlandsk tjeneste. Der stilles med Faner og Forsvarsbrødrenes Sangkor vil synge.

Flest mulige gardere bedes møde op.

Der er et lille traktement i Skyttehuset bagefter.

Vejle Garderforeningen vil samme dag sætte flag op på kirkegårde i Vejle ved gravstenene for faldne soldater i udenlandsk tjeneste.

Vend tilbage til oversigt