Garderforeningen for Vejle & Omegn

Forening nr. 32 – stiftet 19. november 1913

Om foreningen

47 gamle gardere samledes d. 29. november 1913 på Teaterhotellet i Vejle og stiftede ”Garderforeningen for Vejle og Omegn”. Blandt initiativtagerne var 10 gamle gardere af samme årgang som den senere Kong Chr. X´s egen årgang 1889. Foreningens 100 års jubilæum i 2013 var således en hjørnesten i vor lange og traditionsrige historie.
Foreningen drives som en traditionel garderforening med månedlige kammerat-skabsaftener, hvor medlemmerne kan mødes til hyggeligt samvær, foredrag og andre vekslende aktiviteter. Foreningen har i mange år haft et godt samarbejde med Hotel Hedegården, som stiller lokaler til rådighed for vore aktiviteter. Vi afholder 6 – 8 arrangementer om året, heraf faste holdepunkter: Generalforsamling, fugle-skydning, sommerfest med flugtskydning, jule-bankospil og julefrokost. Herudover afholdes ad hoc, foredrag, virksomheds-besøg og forskellige kulturelle aktiviteter.
Garderforeningen for Vejle og Omegn er til for medlemmerne, og bestyrelsen forsøger løbende at udvikle foreningens aktiviteter således at flere vil deltage i vort samvær og kammeratskab.
Medlemstallet i Garderforeningen for Vejle og Omegn er i positiv udvikling og p.t. er vi 215 medlemmer. Vi har plads til alle som ønsker at være med til at videreføre det kammeratskab, som kendetegner gamle gardere og husk så: gamle gardere har ingen alder.

Kommende aktiviteter

Garderforeningens Nytårsparole 2020
Så er det igen tid for Garderforeningens årlige frokost/Nytårsparole! Den 24. januar 2020 kl. 18.00 Sted: Hjemmeværnsgården Auditoriet 1.sal, Niels Finsens Vej 4, 7100 Vejle
Menuen er som sædvanlig: alt hvad du kan spise og drikke af det gode mærke: ad libitum. Pris kr. 50.00 bedes indbetalt samtidig med tilmelding til: konto 1682 3224031482
NB! H U S K at skrive dit navn
Vi skal høre fra dig senest: 20. januar 2020 .. men gerne før!!

Kontaktinformationer

Jens Palmelund