Garderforeningen for Vejle & Omegn

k.internet38@gmail.com

www.garderforeningenvejle.dk

• Om vores forening

47 gamle gardere samledes d. 29. november 1913 på Teaterhotellet i Vejle og stiftede ”Garderforeningen for Vejle og Omegn”. Blandt initiativtagerne var 10 gamle gardere af samme årgang som den senere Kong Chr. X´s egen årgang 1889. Foreningens 100 års jubilæum i 2013 var således en hjørnesten i vor lange og traditionsrige historie.

Foreningen drives som en traditionel garderforening med månedlige kammerat-skabsaftener, hvor medlemmerne kan mødes til hyggeligt samvær, foredrag og andre vekslende aktiviteter. Foreningen har i mange år haft et godt samarbejde med Hotel Hedegården, som stiller lokaler til rådighed for vore aktiviteter. Vi afholder 6 – 8 arrangementer om året, heraf faste holdepunkter: Generalforsamling, fugle-skydning, sommerfest med flugtskydning, jule-bankospil og julefrokost. Herudover afholdes ad hoc, foredrag, virksomheds-besøg og forskellige kulturelle aktiviteter.

Garderforeningen for Vejle og Omegn er til for medlemmerne, og bestyrelsen forsøger løbende at udvikle foreningens aktiviteter således at flere vil deltage i vort samvær og kammeratskab.

Medlemstallet i Garderforeningen for Vejle og Omegn er i positiv udvikling og p.t. er vi 215 medlemmer. Vi har plads til alle som ønsker at være med til at videreføre det kammeratskab, som kendetegner gamle gardere og husk så: gamle gardere har ingen alder.

• Kommende aktivteter
    FLUGTSKYDNING

Den 29. august 2019 er der igen Flugtskydning på de fine baner i Remmerslund bakker / Grusgraven ved Hedensted.
    Møde tidspunkt Kl.: 17.45
    Adressen er Remmerslundsvej 37, 8722 Hedensted.
    Der bliver sat et Skilt op på Remmerslundsvej ved nedkørsel til Skydebanen.
    Remmerslundsvej ligger overfor Cirkel K i Hedensted.

Geværer kan lånes, efter skydningen er der grill buffet i de hyggelige lokaler, eller hvis vejret tillader det, på den overdækkede terrasse.
    Mad inkl. drikkevarer koster kr. 150,- pr. person
    Af hensyn til maden er tilmelding nødvendig til Jens Palmelund jens@palmelund.dk eller 2176 8685

MINDEHØJTIDELIGHED den 5. september

Der afholdes Mindehøjtidelighed Skyttehusets Have torsdag den 5. september kl. 16.00 for faldne i udenlandsk tjeneste.
    Der stilles med Faner & Forsvarsbrødrenes Sangkor vil synge.
    Flest mulige gardere bedes møde op.
    Der er et lille traktement i Skyttehuset bagefter.
    Samme dag sætter Vejle GF Flag op på Kirkegårde i Vejle ved Gravstenene for faldne i udenlandsk tjeneste.

Vend tilbage til oversigt