Vejle og Omegn (GF 32)

www.garderforeningenvejle.dk

F_icon.svg

Kort om os

47 gamle gardere samledes d. 29. november 1913 på Teaterhotellet i Vejle og stiftede ”Garderforeningen for Vejle og Omegn”. Blandt initiativtagerne var 10 gamle gardere af samme årgang som den senere Kong Chr. X´s egen årgang 1889. Foreningens 100 års jubilæum i 2013 var således en hjørnesten i vor lange og traditionsrige historie.

Foreningen drives som en traditionel garderforening med månedlige kammerat-skabsaftener, hvor medlemmerne kan mødes til hyggeligt samvær, foredrag og andre vekslende aktiviteter. Foreningen har i mange år haft et godt samarbejde med Hotel Hedegården, som stiller lokaler til rådighed for vore aktiviteter. Vi afholder 6 – 8 arrangementer om året, heraf faste holdepunkter: Generalforsamling, fugle-skydning, sommerfest med flugtskydning, jule-bankospil og julefrokost. Herudover afholdes ad hoc, foredrag, virksomheds-besøg og forskellige kulturelle aktiviteter.

Garderforeningen for Vejle og Omegn er til for medlemmerne, og bestyrelsen forsøger løbende at udvikle foreningens aktiviteter således at flere vil deltage i vort samvær og kammeratskab.

Medlemstallet i Garderforeningen for Vejle og Omegn er i positiv udvikling og p.t. er vi 215 medlemmer. Vi har plads til alle som ønsker at være med til at videreføre det kammeratskab, som kendetegner gamle gardere og husk så: gamle gardere har ingen alder.

Aktivitetskalender

Garderforeningens Nytårsparole 2018

Snart er det jul igen og tiden nærmer sig for Garderforeningens

traditionelle og festlige julefrokost/nytårsparole.

Vi håber meget du har lyst og lejlighed til at deltage

i denne begivenhed og vil sætte kryds i kalenderen 26. januar 2018 kl. 18.00

Sted: Hjemmeværnsgården, Niels Finsensvej 4, Vejle, auditoriet 1.sal

Pris igen i år: kr. 50.00 for mad og drikke af det gode mærke ”ad libitum”.

Kom og vær med til denne festlige aften for ”gamle” gardere i alle.