Garderforeningen for Kolding & Omegn

Tlf.: 75 58 33 67
    Mob.: 40 98 25 66

• Om vores forening

Foreningens formål er at samle gamle gardere og vække og styrke deres loyalitet overfor konge/dronning, fædreland og landets forsvar, og danne rammen om de steder, hvor gamle gardere kan genfinde den tone og ånd samt det kammeratskab som de lærte at holde af under deres tjeneste ved Den kongelige Livgarde, og i øvrigt at samarbejde med andre forsvarsvenlige organisationer.

Foreningen har altid været en stor støtte for De Danske Garderforeninger og Den Kongelige Livgarde bl.a. ved salg af annoncer til Garderbladet og genanskaffelse af møbler til De Danske Garderforeningers mødelokale på Livgardens Kaserne. På samme måde har tidligere Niles Weber Pedersen været idémanden bag udgivelsen af Den Kongelige Jubilæumsmedalje samt gaven og økonomien til udsendelsen af ”Juliehilsen” til de udsendte gardere.

Når der skal afholdes Blå Fest er foreningen altid klar med hjælp til de unge gardere, hvad enten det er praktiske opgaver, økonomi en særlig overraskelse, at et af forsvarets Musikkorps deltager i marchen gennem Koldings gader og ikke mindst at sikre, at deres familie også får en heldagsoplevelse, f.eks. med et besøg på Trapholt Kunstmuseet.

• Kommende aktiviteter
    SKYDNING

Skydelederen oplyser, at der i vinterperioden skydes på Kolding-Bramdrup Skytteforenings 15m baner på Platinvej 6 i Kolding. Vi mødes torsdage mellem kl. 19 og 21. Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte skydelederen Andreas Jacobsen på tlf. 2197 0603.

Nyd klassiske biler med din garderforening

Vi tager en tur til Strøjer Samlingen og får en speciel oplevelse. Strøjer har en utrolig flot samling klassiske- og veteranbiler samlet ved teglværket øst for Assens.

Mere end 100 drømmebiler med gode historier. Få en unik biloplevelse hos Strøjer Samlingen. Vi har reserveret den 2. april kl. 18, og håber at rigtigt mange vil deltage i turen.

Betalingen for rundvisningen vil blive endeligt fastsat når deltagerantallet er kendt, men det vil være ca. halv pris for en ”almindelig” rundvisning. Flere detaljer kommer via mail og på generalforsamlingen.

Tilmelding til formanden senest 18. marts.

Vend tilbage til oversigt