Horsens og Omegn (GF 3)

joergenbojsen@turbopost.dk

Hjemmeside: www.dg-hs.dk

Kort om os

Den 5. oktober 1889 stiftedes Den jyske Garderforening for Horsens og Omegn ved et møde i Karolinelund. Det i sig selv var en begivenhed. Men 1889 var i det hele taget et begivenhedsrigt år. I Frankrig fejredes 100-året for den franske revolution. Hr. ingeniør Eiffels gigantiske jerntårn på Marsmarken vakte opmærksomhed ved den store verdensudstilling i byernes by. Skeptikerne hævdede, at tårnet ville styrte sammen, når man nåede op i 200 meters højde med konstruktionen. Men som bekendt blev det bygget op i fuld højde – 300 meter – og blev dermed datidens højeste bygningsværk. I London huserede Whitechapel-morderen – bedre kendt som Jack the Ripper – og den 24. september 1889 kunne Horsens Folkeblad meddele, at London-politiet nu mente at have sikre spor af den grusomme morder. En varm sommerdag samme år 1889, knaldede to skud i en skovlysning på Tåsinge. Løjtnant, grev Sixten Sparre havde gjort en ende på sit og cirkusprinsessen Elvira Madigans liv og dermed sat punktum for en håbløs kærlighedsaffære.

Aktivitetskalender

Landsskydning på 15 meter.

Har du endnu ikke skudt landsskydning på 15 meter i Glud, kan det endnu nås. Kig forbi hver tirsdag mellem kl. 19-21 eller kontakt Dec-2001 Jacob Hanquist Petersen, mobil 20 95 81 44.

Manneturen 2017

Manneturen den 15. juni bliver en jubilæumstur til Bygholm Landbrugsskole. Det skal fejres at der i 75 år har været holdt mannetur med madpakker osv. om sommeren. Husk tilmelding til Jørgen 20295885 eller Jacob 20958144

Se mere her