Garderforeningen for Fredericia & Omegn

mail@jeppe-reklame.dk

www.garder-fredericia.dk

• Om vores forening

Fra protokollen kan berettes: ”Fredag den 28. marts 1913 afholdtes Torskegilde i Forsamlingsbygningen. – Der serveredes kogt torsk, koldt bord, øl og snaps for en betaling af 2 kroner og 20 øre pr. medlem.” – og siden da, har marts måned været placeringen for den årlige generalforsamling, hvor der udover generalforsamlingen bliver hygget med mangt en Gardersnak og ditto historier under indtagelsen af f.eks. koldt bord med lune retter, gule ærter og pandekager med is eller som senest stegt flæsk med persillesovs – dog holder prisen fra 1913 ikke helt mere.

Ud over generalforsamlingen afholder foreningen virksomhedsbesøg, udflugter, grill- og madkurvsture, skydninger, juletræsture, bowling, filmaftener og lign. arrangementer. De fleste arrangementer er med deltagelse af ledsagere.

• Kommende aktiviteter
    GarderPicNic

Søndag d. 25. august fyrer Arne igen op under grillen i haven og vi hygger med de medbragte bøffer og pølser.

Fællesskydning på Fælleden

Med de andre soldaterforeninger i kommunen afholdes lørdag d. 29. september. Nærmere detaljer følger.

Vend tilbage til oversigt