Garderforeningen for Viborg & Omegn

povlc@webspeed.dk

www.viborggarderforening.dk

• Om vores forening

Efter opfordring af to forhenværende fodgardere, Søren Moustsen og Herman Sørensen, til forhenværende gardere i Viborg og omegn, om at komme til møde på Afholdshotellet i Viborg, søndag den 25. juli 1909 – 60 års dagen for slaget ved Isted – for om muligt, at stifte en garderforening. 23 forhenværende gardere mødte op, og med disse stiftedes Garderforeningen for Viborg og Omegn.

Foreningen tæller ca. 290 medlemmer. Gennemsnitsalderen er stigende og vi er derfor glade for de unge gardere, der trods alt melder sig ind i foreningen.

Mange arrangementer er blevet afholdt gennem årene. I 1932 blev der afholdt en sommerudflugt til Fur. Køreturen kostede en krone pr. person. Turen havde dog sat foreningen i så store udgifter, at man så sig nødsaget til at forøge det halvårlige kontingent med 10 øre.

De senere år har aktiviteterne været præget af faste årlige begivenheder. Fugleskydning og jule banko spil, begge for hele familien samt bowling der skiftevis er med familie. Derudover benytter vi enhver lejlighed til nye tiltag som virksomhedsbesøg og grill aftener.

Foreningen har nu 4 gange stået for det årlige Repræsentantskabsmøde. Senest i 2015 hvor der var god tilslutning til arrangementet i Viborg. Vi fik endnu engang stor hjælp fra lokale sponsorer, der gjorde at arrangementet kunne løbe rundt.

Hvad der sker i foreningen kan du læse om i garderbladet og vi sender også nyhedsmail rundt med de arrangementer der kommer. Vi vil derfor meget gerne have mailadresse på samtlige medlemmer. Det vil med tiden spare foreningen for en stor udgift til porto.

• Kommende aktiviteter
    Skydning i Vingsted

Har du ikke allerede reserveret den 22. september til skydning i Vingsted så få det gjort. Skydebanerne er klar til at tage imod os. Der vil være skydning på både 200 meter, 50 meter og der vil være skydning for både gamle Gardere samt ledsagere og børn. Stævnestart er kl.10.00. Har man ikke skudt sin landsskydning på 200 meter endnu, så kan det gøres i Vingsted. Skydningen i Vingsted kan også tælle som landsskydning. Ammunitionen er gratis.

Efter skydningen, ca. Kl. 17.00, vil der være mulighed for at købe en skyttebuffet. Tilmelding senest 14. september til skyttebuffet og evt. samkørsel skal ske til Morten Slothuus på mail: mortensmith@hotmail.com, mobil 61678725 eller på vores FB Gruppe.

Pris på skyttebuffet er ca.150 kr. pr mand.

Mere info om skydning, se Garderbladet august 2018.

Onsdag d. 7. november

Bowling kl. 18.30 i Bowlinghallen Viborg, Tingvej 2. (Under Tinghallen)

OBS: Pga. ombygning af tinghallen foregår spisning i VIBOCOLD Arena, Tingvej 5. Denne aften tager vi damerne med.

Senest tilmelding til Karsten d. 3. november

Vend tilbage til oversigt