Viborg og Omegn (GF 15)

www.viborggarderforening.dk

Emblem Garderforeningen for Viborg og Omegn

Kort om os

Efter opfordring af to forhenværende fodgardere, Søren Moustsen og Herman Sørensen, til forhenværende gardere i Viborg og omegn, om at komme til møde på Afholdshotellet i Viborg, søndag den 25. juli 1909 – 60 års dagen for slaget ved Isted – for om muligt, at stifte en garderforening. 23 forhenværende gardere mødte op, og med disse stiftedes Garderforeningen for Viborg og Omegn.

Foreningen tæller ca. 290 medlemmer. Gennemsnitsalderen er stigende og vi er derfor glade for de unge gardere, der trods alt melder sig ind i foreningen.

Mange arrangementer er blevet afholdt gennem årene. I 1932 blev der afholdt en sommerudflugt til Fur. Køreturen kostede en krone pr. person. Turen havde dog sat foreningen i så store udgifter, at man så sig nødsaget til at forøge det halvårlige kontingent med 10 øre.

De senere år har aktiviteterne været præget af faste årlige begivenheder. Fugleskydning og jule banko spil, begge for hele familien samt bowling der skiftevis er med familie. Derudover benytter vi enhver lejlighed til nye tiltag som virksomhedsbesøg og grill aftener.

Foreningen har nu 4 gange stået for det årlige Repræsentantskabsmøde. Senest i 2015 hvor der var god tilslutning til arrangementet i Viborg. Vi fik endnu engang stor hjælp fra lokale sponsorer, der gjorde at arrangementet kunne løbe rundt.

Hvad der sker i foreningen kan du læse om i garderbladet og vi sender også nyhedsmail rundt med de arrangementer der kommer. Vi vil derfor meget gerne have mailadresse på samtlige medlemmer. Det vil med tiden spare foreningen for en stor udgift til porto.

Aktivitetskalender

Tirsdag d. 7. november.

Bowling kl. 18.30 i Bowlinghallen Viborg, Tingvej 2.

(Under Tinghallen) Denne aften tager vi damerne med.

Senest tilmelding til Karsten d. 3. november

Fredag d. 24. november.

Kl. 18.30 spiller vi det traditionelle julelotterispil på Rindsholm Kro. Mød op med familien.

Se mere her: Aktivitetsplan, Garderforeningen for Viborg og Omegn

Fane