Garderforeningen for Skjern & Omegn

robertsen.ejstrup@mail.tele.dk

www.skjerngarderforening.dk

• Om vores forening

Den 18. januar 1943 samledes en flok “gamle” gardere på Højskolehjemmet I Skjern med henblik på at oprette en lokal garderforening, og de besluttede derfor at indkalde til stiftende generalforsamling fredag den 12. marts 1943.

På denne dato blev Garderforeningen for Skjern og Omegn stiftet, og den endnu bevarede protokol fortæller om mange og gode aktiviteter gennem årene.

Medlemstallet har i det senere år ligget konstant på ca. 60 medlemmer.

Det er vores opfattelse, at Garderbladet er det vigtigste samlingspunkt inden for De Danske Garderforeningen, hvor du hver måned får løbende information fra Livgarden samt nyt fra De Danske Garderforeningen i Danmark og i udlandet.

Skjern og Omegns Garderforening har et godt samarbejde med Ringkøbing og Omegns Garderforeningen i forbindelse med landsskydning, pokalskydning, bowling og virksomhedsbesøg. Ved medlemmernes runde fødselsdage eller andre begivenheder er vi så vidt muligt på besøg med en vingave, ligesom vores foreningsfane er til rådighed efter behov og ønske.

• Kommende aktiviteter
    Generalforsamling og forslag til fusion med Ringkøbing og Omegns Garderforening

Mandag den 4. februar 2019 afholder foreningen, sammen med Ringkøbing og Omegns Garderforening, ordinær generalforsamling og efterfølgende stiftende generalforsamling i Højmark Forsamlingshus, Adelvej 4, Højmark, Lem.

Aftenen indledes med servering af hamburgerryg med gemüse og til dessert pandekager med is. Efter spisningen afvikler foreningerne særskilt deres ordinære generalforsamling, Dagsorden med bilag udsendes til vores medlemmer medio januar 2019.

Bestyrelsen foreslår, at Skjern og Omegns Garderforening fusionerer med Ringkøbing og Omegns Garderforening.

Bliver forslaget om fusion vedtaget, gå foreningerne igen sammen og der afholdes stiftende generalforsamling i den nye fusionerede forening. Dagsorden og materiale vedrørende den stiftende generalforsamling sendes til vores medlemer medio januar 2019.

Vend tilbage til oversigt