Garderforeningen for Skjern & Omegn

robertsen.ejstrup@mail.tele.dk

www.skjerngarderforening.dk

• Om vores forening

Den 18. januar 1943 samledes en flok “gamle” gardere på Højskolehjemmet I Skjern med henblik på at oprette en lokal garderforening, og de besluttede derfor at indkalde til stiftende generalforsamling fredag den 12. marts 1943.

På denne dato blev Garderforeningen for Skjern og Omegn stiftet, og den endnu bevarede protokol fortæller om mange og gode aktiviteter gennem årene.

Medlemstallet har i det senere år ligget konstant på ca. 60 medlemmer.

Det er vores opfattelse, at Garderbladet er det vigtigste samlingspunkt inden for De Danske Garderforeningen, hvor du hver måned får løbende information fra Livgarden samt nyt fra De Danske Garderforeningen i Danmark og i udlandet.

Skjern og Omegns Garderforening har et godt samarbejde med Ringkøbing og Omegns Garderforeningen i forbindelse med landsskydning, pokalskydning, bowling og virksomhedsbesøg. Ved medlemmernes runde fødselsdage eller andre begivenheder er vi så vidt muligt på besøg med en vingave, ligesom vores foreningsfane er til rådighed efter behov og ønske.

• Kommende aktiviteter
    Pokalskydning i Højmark Hallen torsdag den 1. November 2018, kl. 19.00

Kom og deltag i den halvårlige pokalskydning mellem Ringkøbing og Skjern Garderforeninger i Højmark Hallen. Det foregår på 15 meter skydebane torsdag den 1. November 2018, kl. 19.00. Alle kan være med uanset skydefærdigheder.

Skydningen er for både damer og herrer, og der dystes om 2 pokaler og garderglas.

Efter skydning er der øl, madder, kaffe og kage. Og det er godt.

Familiebowling og julefrokost

Skjern og Omegns Garderforening indbyder til familiebowling i Skjern Bowlingcenter søndag den 9. december 2018, kl. 12.00.

Traditionen tro afsluttes årets sidste bowling med en lettere frokost samme dag kl. 13.15.

Tilmelding til bowling og julefrokost senest den 5. december 2018 til Gunnar Jensen, tlf. 30462073 eller pr. e-mail til gunnar.yette@hotmail.com.

Vend tilbage til oversigt