Skanderborg og Omegn (GF 36)

Velkommen til Garderforeningen for Skanderborg og Omegn

Asger Thykjær
brittaogasger@fibermail.dk

Kasserer
Freddy Jacobsen
freddy.jacobsen@post.tele.dk

Hjemmeside: www.skanderborg-garderforening.dk

Repræsentantskabsmøde 2016

Vi gør opmærksom på, at Repræsentantskabsmødet i 2016 afholdes i Skanderborg af Garderforeningen for Skanderborg og Omegn lørdag den 28. maj 2016.

Glæd jer til Kammeratskabsaften, Andagt, March, Repræsentantskabsmøde, Aftenfest og Golf.

Kort om os

Vi er en aktiv garderforening med 71 medlemmer.

Der er to 15 meter landsskydninger, en katteskydning kombineret med 15 meterskydning i januar/februar. Disse skydninger afholdes i Morten Børup Hallen i Skanderborg.

200 meter skydning i Honum deltager vi i to gange i august sammen med Garderforeningen for Horsens og Omegn.

Generalforsamling afholdes anden torsdag i oktober med spisning, generalforsamling, uddeling af jubilæumsmedaljer og skydepræmier, som oftest uddeles af den inviterede gæstetaler – i 2015 Præsident Flemming Rytter.

I oktober og november afholdes to Bankospil for foreningens medlemmer med familie og venner. Der er gode præmier og rigtig god stemning og hygge.

Vi arrangerer og deltager i virksomhedsbesøg sammen med Garderforeningen for Odder og Omegn, hvor der altid er rigtig stor tilslutning.

I 2016, hvor foreningen fylder 100 år, skal Repræsentantskabsmødet afholdes i Skanderborg, hvor vi glæder os til stor opbakning fra hele landet.

Aktivitetskalender

Lørdag den 23. september i Vingsted

Gamle gardere mødes i Vingsted til kammeratlig kappestrid på skydebanerne – 50 m og 200 m. Slut op om dagen – en fælles aktivitet på tværs af de lokale garderforeninger.

Programmet i Vingsted lørdag den 23. september er, som vi kender det, med åbningsparade, masser af skydning for både gamle gardere og familier, medbragt mad til frokost, fælles buffet efter skydningen og masser af godt humør – samt gode muligheder for at møde andre gardere, man kan udveksle minder og soldaterhistorier med.

Din skydning på 200 m også kan tælle med som landsskydning, hvorved du kan slå to fluer med ét smæk.

Følg med i Garderbladet under ”Nyt fra DG” og på www.garderforeningerne.dk , hvor du vil kunne læse mere om Vingsted skydningen.

Generalforsamling

Husk generalforsamling med middag for foreningens medlemmer torsdag den 5. oktober 2017 kl. 18.30 i Borgernes Hus, Søballevej 6A, Veng, 8660 Skanderborg.

Formand for Garderforeningen for Horsens og Omegn Jørgen Bøjsen Jensen kommer og deltager i middag og generalforsamling, ligesom han vil uddele hæderstegn og skydepræmier.

Indbydelse vil blive tilsendt foreningens medlemmer.

OKTOBERFEST – indbydelse til fredag den 6. oktober kl. 18.00

Oktoberfest – Gardere med ledsager på Nilles Kro, Sabro.

Festen er arrangeret af Garderforeningerne Samsø, Djursland, Odder, Skanderborg, Randers og Aarhus.

Oktoberfestmenu. Prisen er 275 kr. pr. person, excl. drikkevarer.

Max. 130 personer.

Påklædning: Fri – eventuelt Lederhosen.

Mulighed for overnatning til Garderpris.

Se yderligere under Region II, Aarhus og Omegn, på www.aarhusgarderforening.dk eller kontakt tlf.nr. 20323318.

Tilmelding og betaling senest 1. september til Sparekassen Kronjylland, Reg. nr. 6191, Konto nr. 9040200875.

Husk at anføre deltagernavn(e)

Bankospil

Husk, at vi spiller bankospil den 26. oktober og den 23. november 2017 på Restaurant Sølyst, Sølystvej 32, 8660 Skanderborg. Tag gerne familie og venner med.

Der er gode præmier: ænder, ribbenstege, kyllinger, rødvin og chokolade.

Vi hygger os i pausen med kaffe og oste-/rullepølsemadder.

Kom i god tid, så du kan vælge dine vinderplader. Skanderborg Marineforening og Garderforeningens medlemmer opfordres til at møde op i stort tal.

Se mere her