Ringkøbing-Skjern Garderforening

lindevej.20@dlgtele.dk

www.dg39.dk

• Om vores forening

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn.

To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

• Kommende aktiviteter
    Landsskydning/pokalskydning M/K

Torsdag den 28. marts 2019 kl.19:00 Højmark Hallens skydekælder, Adelvej 41, 6940 Lem St.

Igen i år skyder vi pokalskydning M/K og landsskydningen på 15 m. samme aften.

Skydningen vil foregå på den måde, at de der vil deltage i De Danske Garderforeningers Landsskydning på 15 m. afgiver 20 skud, resultatet af de 10 første afgivne skud vil herefter blive brugt i pokalskydningen, denne skydning er delt op i to afdelinger, hvor resultatet her fra foråret bliver lagt sammen med resultatet fra efterårets skydning, for at vinde vandrepokalen skal man have deltaget i begge skydninger, og have sammenlagt det højeste resultat. Men der er Garderglas som præmie ved begge skydninger, en første og anden præmier i alle rækker.

Prøv at møde op og deltag i skydningen, da propositionerne vedr. landsskydningen blev ændret for år tilbage, skal seniorerne ikke benytte fritstående skydestilling længere, men må benytte albuestøtte og rem. Derved er mulighederne for at skyde sig til et godt resultat blevet væsentlig forøget og alt andet lige gjort det meget sjovere at deltage. Hvis man er veteran, dvs. man skal være fyldt 55 år i 2018, må der benytte albuestøtte og rem eller geværstøtte.

Efter skydningen mødes vi til hyggeligt samvær, samt Jans gode kaffebord i ”Garderstuen”.

Evt. tilmelding senest mandag den 25. marts til Skydeleder Lars Claussen på 31672368

eller lars@claussen.dk

Sommerudflugt

Datoen for foreningens sommerudflugt er ændret i forhold til det udsendte program.

Udflugten går stadigvæk til Hvide Sande, hvor der er arrangeret en sejltur på havet med et fartøj fra Marinehjemmeværnet.

Datoen bliver lørdag den 8. juni 2019 fra kl. 13:00 til 17:00

Gardernes Vandskiløb

Starttidspunktet for Gardernes Vandskiløb den 24. august 2019 er ændret til kl. 10:00

Vend tilbage til oversigt