Ringkøbing og Omegn (GF 39)

Velkommen til Garderforeningen for Ringkøbing og Omegn

Anders Christensen Bjerg
Lindevej 20
6971 Spjald
lindevej.20@dlgtele.dk

Hjemmeside: www.dg39.dk

Kort om os

Ringkøbing og Omegns Garderforening blev stiftet 27. december 1916.

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn. To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

Aktivitetskalender

Gardernes landsskydning på 200 m.

Søndag den 20. august 2017 kl. 09:00 til ca. 11:30 ved Ulfborg Skyttecenter, Torstedvej 1, 6990 Ulfborg. Så er tiden inde, hvor vi skal deltage i De Danske Garderforeningers landsskydning på 200 m., vi starter dagen med kaffe ”tilsat lidt styrkende for at dulme nerverne” og rundstykker. Alle kan deltage i skydningen, da der benyttes liggende skydestilling, veteraner må dog skyde stående med albuestøtte ved et hæve/sænkebord, geværer og høreværn låner vi på skyttecentret, så mød kun op der er plads til alle, og uanset antal træffere, vil du komme på resultatlisten, for husk på at det er vigtigere at deltage end at vinde. Vi ved der går mange skyttere rundt blandt vore medlemmer og vi vil meget gerne have jer til at deltage i landsskydningen.

Tilmelding senest tirsdag den 15. august til Skydeleder Lars Claussen, tlf. 31672368, e-mail:

lars@claussen.dk eller formand Anders Bjerg, tlf. 51769891, e-mail: lindevej.20@dlgtele.dk

Gardernes Vandskiløb

Lørdag den 26. august 2017, kl. 11:00 til 14:00 ved Kabelpark Aqua Sports Zone, Vandskibanen, Gytjevej 15, 6960 Hvide Sande.

I samarbejde med De Danske Garderforeninger gentager foreningen de senere års succes med at inviterer alle nuværende og tidligere Gardere til ”Gardernes Vandskiløb”, det er et landsdækkende arrangement på Vandskibanen i Hvide Sande, og alle aldersklasser må meget gerne deltage. Da De Danske Garderforeninger giver et økonomisk tilskud til arrangementet er prisen for deltagelse 100,00 kr. pr. deltager, heri er inkluderet brug af banen i 3 timer, leje af våddragt og ski, samt en menu fra grillen.

Der vil være mulighed for at købe drikkevare i Estrup´z cafeteria.

P.s. Der må ikke medbringes mad og drikkevarer på Aqua Sports Zones område.

Man kan også bare komme og overvære de mange stunts fra ringside, det koster ingenting. Læs om arrangementet anden steds i bladet.

Tilmelding senest søndag den 13 august 2017 til Formand Anders Bjerg tlf. 97381820, mobil 51769891, e-mail: lindevej.20@dlgtele.dk

Skærmbillede 2015-03-20 kl. 17.18.40