Ringkøbing og Omegn (GF 39)

Velkommen til Garderforeningen for Ringkøbing og Omegn

Anders Christensen Bjerg
Lindevej 20
6971 Spjald
lindevej.20@dlgtele.dk

Hjemmeside: www.dg39.dk

Kort om os

Ringkøbing og Omegns Garderforening blev stiftet 27. december 1916.

Foreningen har ca. 100 medlemmer og aktiviteterne i foreningen spænder over en bred vifte af mange interessante emner. Foreningens årlige generalforsamling bliver afviklet ultimo februar måned, der deltages i De Danske Garderforeningers Landsskydninger både på 15 m. og 200 m., endvidere har foreningen i mange år haft to årlige pokalskydninger sammen med vores naboforening, Garderforeningen for Skjern og Omegn. To gange om året bliver foreningens medlemmer inviteret til familiebowling, ligesom der næsten hvert år bliver arrangeret en sommerudflugt for medlemmerne med deres familie, turene er typisk et besøg på en interessant fabrik eller institution, det kan også være en tur til en seværdighed.

Aktivitetskalender

Pokalskydning M/K på 15 m.:

Torsdag den 2. november 2017 kl.19,00 i Højmark Hallens Skydekælder. Så er foreningens aktivitetsprogram for 2017 ved at være udtømt. Det sidste arrangement er anden omgang af årets to pokalskydninger på 15 m. mod Skjern GF. Her ved den sidste skydning afgøres det, hvilken forening der skal opbevare pokalen det næste års tid, det er det samlede resultat af årets to skydninger, der er gældende. Mød talstærkt op, for meget kan indhentes her ved den sidste skydning, for mange gange er det antallet af skyttere, der bliver afgørende for, hvilken forening der løber af med sejren, og det er den skytter fra den vindende forening, der har deltaget i begge skydninger og sammenlagt har den højeste score fra årets to skydninger der blive pokalskytter og får lov til at opbevare pokalen det næste år som bevis. Men den heftige kamp om at få del i de fine Garderglas deltager alle i, der er otte præmier i alt, så chancerne for at skyde sig til en Garderglas er rimelig stor. Efter skydningen mødes vi i ”Garderstuen” til hyggeligt samvær og præmieoverrækkelse, samt Jans gode kaffebord.

Mød nu op og deltag i det kammeratlige samvær med andre gamle Gardere M/Kere, alle kan deltage i skydningen uanset kvalifikationer, da vores interne regler tillader skydning med geværstøtte.

Skærmbillede 2015-03-20 kl. 17.18.40