Bjerringbro og Omegn (GF 75)

Velkommen til Garderforeningen for Bjerringbro og Omegn

Ole Fisker Andersen
Brorsonsvej 14
8850 Bjerringbro
ole777964@gmail.com

Generalforsamlingsreferat

Kort om os

Nogle gamle gardere i Bjerringbro havde i vinterens løb talt sammen om det ikke var muligt at stifte en garderforening for Bjerringbro og Omegn. Disse initiativrige mænd satte hinanden stævne på Madsens Hotel for at drøfte tingene. Man besluttede sig for at gøre omegnens gamle gardere opmærksom på, hvad man gik og arbejdede med. Der blev skrevet breve til alle dem man kendte i forvejen og yderligere indrykkedes en annonce i Bjerringbro Avis, for at få alle interesserede til at melde sig. Der viste sig hurtigt interesse for sagen og den 11. juni 1961 kunne der afholdes en stiftende generalforsamling bestående af 27 gamle gardere. Hermed var Garderforeningen for Bjerringbro og Omegn en realitet som nr. 75 i rækken.

Læs mere om foreningen her

Aktivitetskalender

Regionsbowling

Der afholdes regionsbowling i Viborg lørdag, den 24. februar fra kl. 11 til ca. 15. Tilmelding til Per Dalgaard, enten på mail: perdalgaard53@gmail.com eller på tlf. 29 90 10 95, senest fredag den 2. februar. Se nærmere under regionen.

virksomhedsbesøg

Onsdag, den 21. februar kl. 19.00, afholdes der et virksomhedsbesøg hos Mita Teknik, Håndværkervej 1, 8840 Rødkærsbro. Det er produktion af styringer til vindmøller og vindmølleparker, der har skabt succesen for den familieejede virksomhed. Mere end 48.000 vindmøller verden over er udstyret med deres kontrolsystemer. Thomas Andersen vil vise os rundt i virksomheden, som faderen Holger grundlagde helt tilbage i 1969. Med mottoet ”Vi gør vindkraft konkurrencedygtig” opererer virksomheden nu over hele kloden og har etableret afdelinger i både Europa, USA og Asien, hvor især markedet Kina for tiden viser en stærk vækst. Kom og oplev en moderne og spændende virksomhed. Medlemmer fra øvrige garderforeninger er også meget velkomne til at deltage. Tilmelding til Ole Andersen enten på mail ole777964@gmail.com eller på tlf. 29 86 24 12, senest fredag, den 9. februar.

Husk også skydning

Vi skyder hver onsdag aften, fra kl. 19 – 21, på Bjerringbrohallens ny indviede skydebaner. De nye baner har elektroniske skiver, hvor resultatet vises straks! Mød op og prøv at skyde under helt nye og tidssvarende forhold.