Garderforeningen for Aarhus & Omegn

garderkjaer@gmail.com

www.aarhusgarderforening.dk

• Om vores forening

Foreningen blev stiftet den 26 september 1902, på prins Christians fødselsdag, og tæller i dag omkring 500 medlemmer, som gør foreningen til landets næststørste.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som fordeler sig med: Formand, næstformand, kasserer, registrator, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer.

Vores formål er: ”At vække og vedligeholde kærlighed til kongehuset og fædreland, samt at sammenknytte og styrke det gamle, kammeratlige bånd blandt medlemmerne”

Derudover at give alle medlemmer der møder op til vores arrangementer, mulighed for at få en god oplevelse.

Derfor spænder vores arrangementer vidt med cirka 11 om året. Derudover har vi skydning i vinterhalvåret, samt en ”Detachementskydning” hvor Garderforeningen holder skydekonkurrence mod tjenestegørende gardere på Marselisborg med afsluttende middag og præmieoverrækkelse.

Når HM Dronningen holder jul på Marselisborg, deltager garderforeningen den 24.dec. I en hyggelig sammenkomst på garderkassernen, hvor der serveres gløgg og æbleskiver. Herefter følges vagten til afløsning kl. 12.

Vi deltager også i diverse mindehøjtideligheder.

Vi har en god økonomi, som gør at der gives store tilskud til diverse fester og arrangementer.

Vi kan derfor varmt anbefale et medlemskab af ”Garderforeningen for Aarhus og Omegn”.

• Kommende aktiviteter
    Aftenudflugt til Møllerup Gods torsdag den 2. august 2018, kl. 19:00

Garderforeningerne i Aarhus, Randers, Djursland, Skanderborg og Odder indbyder til en interessant aften. Vi får en rundvisning , hvor vi blandt andet hører om dyrkning af hamp m.m. Afsluttes med kaffe på Hubertus Kroen. Arrangementet er beskrevet i Garderbladet juni/juli 2018.

Keglespil fredag den 21. september 2018, kl. 18:30

Aarhus Skøjtehal, Gøteborg Allé 9, 8200 Aarhus N. Først nyder vi kokkens lækre mad. Herefter går vi på keglebanen og kæmper om at blive årets keglekonge. Afsluttes med kaffe og kage. Pris: 150 kr./pers. excl. drikkevarer. Bindende tilmelding til Klaus Holck, 23 39 18 48, holck@oncable.dk senest 10. sept.

Vend tilbage til oversigt