Garderforeningen for Aarhus & Omegn

garderkjaer@gmail.com

www.aarhusgarderforening.dk

• Om vores forening

Foreningen blev stiftet den 26 september 1902, på prins Christians fødselsdag, og tæller i dag omkring 500 medlemmer, som gør foreningen til landets næststørste.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som fordeler sig med: Formand, næstformand, kasserer, registrator, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer.

Vores formål er: ”At vække og vedligeholde kærlighed til kongehuset og fædreland, samt at sammenknytte og styrke det gamle, kammeratlige bånd blandt medlemmerne”

Derudover at give alle medlemmer der møder op til vores arrangementer, mulighed for at få en god oplevelse.

Derfor spænder vores arrangementer vidt med cirka 11 om året. Derudover har vi skydning i vinterhalvåret, samt en ”Detachementskydning” hvor Garderforeningen holder skydekonkurrence mod tjenestegørende gardere på Marselisborg med afsluttende middag og præmieoverrækkelse.

Når HM Dronningen holder jul på Marselisborg, deltager garderforeningen den 24.dec. I en hyggelig sammenkomst på garderkassernen, hvor der serveres gløgg og æbleskiver. Herefter følges vagten til afløsning kl. 12.

Vi deltager også i diverse mindehøjtideligheder.

Vi har en god økonomi, som gør at der gives store tilskud til diverse fester og arrangementer.

Vi kan derfor varmt anbefale et medlemskab af ”Garderforeningen for Aarhus og Omegn”.

• Kommende aktiviteter
    Keglespil fredag den 21. september 2018, kl. 18:30

Aarhus Skøjtehal, Gøteborg Allé 9, 8200 Aarhus N. Først nyder vi kokkens lækre mad. Herefter går vi på keglebanen og kæmper om at blive årets keglekonge. Afsluttes med kaffe og kage. Pris: 150 kr./pers. excl. drikkevarer. Bindende tilmelding til Klaus Holck, 23 39 18 48, holck@oncable.dk senest 10. sept.

Weekendtur til dejlige Samsø

Lørdag/søndag den 6.-7. oktober er der i samarbejde med GF Samsø arrangeret en weekendtur til Samsø. Arrangementet er nærmere beskrevet i Gardersablen samt på vor hjemmeside og i Facebook gruppen.

Andespil

Torsdag, 8. november kl. 18:30 i Store Selskabslokale, Skovvangsvej 127, 8200 Aarhus N.  HELE FAMILIEN ER VELKOMMEN. Spil med om flotte præmier og sidegevinster.

Pris: 50 kr. pr. voksen og 25 kr. pr. barn under 15 år. Inkl. kaffebord med franskbrød. Øl, vin og vand kan købes.

Bindende tilmelding til Klaus Holck, 2339 1848 eller holck@oncable.dk senest 1. nov.

Mindehøjtidelighed i Mindeparken

Søndag 11. november, kl. 11:00 arrangerer SOK mindehøjtidelighed for våbenhvilen i 1. verdenskrig.

Foreningens fane er tilstede. Tilmelding er ikke nødvendig.

Fredag 16. november, kl. 18:30 i Frimurerlogen, Christiansgade, Aarhus.

Dagsorden ifølge vedtægterne. Gamle gardere i alle aldre bør møde op denne aften og gerne deltage i den hyggelige spisning bagefter. Traditionen tro kan der vælges mellem kogt torsk og engelsk bøf. Desserten er pandekager med is. Hæderstegn bæres. Pris: 100 kr./pers. excl. drikkevarer.

Bindende tilmelding til spisning til Jørgen Ø. Johnsen. 4075 1724 eller abc-telte@mail.dk senest 9. nov.

Julegløgg

Torsdag 29. november, kl. 19:00 i Selskabslokalet, Skovvangsvej 127, 8200 Aarhus N.

Denne aften er der basis for kammeratligt samvær, garderhygge og kortspil. Nisserne serverer kraftig gløgg, æbleskiver og kaffe. Pris: 70 kr./pers.

Bindende tilmelding til Klaus Holck, 2339 1848 eller holck@oncable.dk senest 22. nov.

Skydning

Skydning foregår fra denne sæson fra kl. 19:15 til 21:00 i Skytternes Hus DSB/ASF, Gøteborg Allé 7 G, 8200 Aarhus N. Der skydes 3. oktober og 7. november 2018 samt  6. februar, 6. marts og 3. april 2019.

Mød op og få nogen hyggelige timer. Jan Creutzberg giver gerne yderligere oplysninger på 2778 2851 eller mail til gfaa1902@gmail.com

Vend tilbage til oversigt