Garderforeningen for Aarhus & Omegn

garderkjaer@gmail.com

www.aarhusgarderforening.dk

• Om vores forening

Foreningen blev stiftet den 26 september 1902, på prins Christians fødselsdag, og tæller i dag omkring 500 medlemmer, som gør foreningen til landets næststørste.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som fordeler sig med: Formand, næstformand, kasserer, registrator, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer.

Vores formål er: ”At vække og vedligeholde kærlighed til kongehuset og fædreland, samt at sammenknytte og styrke det gamle, kammeratlige bånd blandt medlemmerne”

Derudover at give alle medlemmer der møder op til vores arrangementer, mulighed for at få en god oplevelse.

Derfor spænder vores arrangementer vidt med cirka 11 om året. Derudover har vi skydning i vinterhalvåret, samt en ”Detachementskydning” hvor Garderforeningen holder skydekonkurrence mod tjenestegørende gardere på Marselisborg med afsluttende middag og præmieoverrækkelse.

Når HM Dronningen holder jul på Marselisborg, deltager garderforeningen den 24.dec. I en hyggelig sammenkomst på garderkassernen, hvor der serveres gløgg og æbleskiver. Herefter følges vagten til afløsning kl. 12.

Vi deltager også i diverse mindehøjtideligheder.

Vi har en god økonomi, som gør at der gives store tilskud til diverse fester og arrangementer.

Vi kan derfor varmt anbefale et medlemskab af ”Garderforeningen for Aarhus og Omegn”.

• Kommende aktiviteter
    Fredag den 6. september kl. 19:30-21:30

Vi kaster os ud i Aarhus Festuge .Fra kl. 18:00 vil der være mulighed for spisning på Teater Bodega . Spisning er for egen regning.

Kl. 19:30 besøger vi  “Ivars Herreværelse”, Skolegade 7B. Her spiller Ivar på sit flygel og underholder med fortællinger og musik fra musicals og jazz´ens verden m.m.  Hvad der sker herefter, er helt op til til deltagerne. Tag gerne en ledsager med. Max. deltagerantal hos Ivar er 35 personer. Pris: 150 kr./pers. incl. kaffe og lidt sødt.

Bindende tilmelding til spisning og/eller koncert til Jørgen Ø. Johnsen, tlf. 4075 1724 eller mail til abc-telte@mail.dk senest 5. august.

Fredag den 20. september kl. 18:30

Keglespil. Aarhus Skøjtehal, Gøteborg Allé 9, 8200 Aarhus N.

Aftenen starter med spisning, herefter går vi på keglebanen og dyster om at blive årets keglekonge. Der sluttes af med kaffe og kage. Pris: 150 kr./pers. excl. drikkevarer.

Bindende tilmelding til Klaus Holck, tlf. 2339 1848 eller mail til holck@oncable.dk senest 13. september.

Onsdag den 9. oktober kl. 19:15-21:00

Garderskydning (riffel) i Skytternes Hus DSB/ASF, Gøteborg Allé 7 G, Aarhus N.

Onsdag den 16. oktober kl. 19:15-21:00

Som noget nyt er der i år mulighed for at prøve at skyde med pistol. Nærmere oplysning om skydning hos Jan Creutzberg, tlf. 2778 2851 eller mail til gfaa1902@gmail.com.

Torsdag den 7. november kl. 18:30

Andespil for hele familien i Store Selskabslokale, Skovvangsvej 127, Aarhus N.

Kom og spil med om de flotte præmier og de udsøgte sidegevinster. Dørene åbnes for salg af spilleplader kl. 18:30. Opråb begynder kl. 19:00

Pris: 50 kr. pr. voksen, 25 kr. pr. barn under 15 år. Prisen er inkl. kaffebord med franskbrød. Øl, vin og vand kan købes. Bindende tilmelding til Klaus Holck, tlf. 2339 1848 eller mail til holck@oncable.dk senest den 25. oktober

Vend tilbage til oversigt