Østvendsyssels Garderforening

Algade 15, 9320 Hjallerup
    johnniolesen@outlook.dk

• Om vores forening

Østvendsyssel Garderforening er en forening med stolte traditioner. Foreningen blev oprettet i november 1971. I Foreningen er alle aldre repræsenteret, ung som ældre. Hygge og kammeratlig samvær sættes i højsædet. Foreningen har egen Garderstue, hvor der årligt holdes en julefrokost med alt hvad dertil hører. Stuen bliver flittigt brugt til hyggelige stunder sammen med foreningens medlemmer. Af faste aktiviteter kan blandtandet nævnes bowling om foråret og skydning med salonriffel i vintermånederne. Af andre arrangementer kan nævnes. Guidet rundvisning i Musikkens Hus i Aalborg, guidet rundvisning på Bangsbo Fort, virksomhedsbesøg ved Aalborg Beredskabscenter og Nordjyske Avis samt meget mere. Lyde ovenstående spændende, kontakt nedenstående for at blive medlem af Østvendsyssel Garderforening

Garderstuen findes på Hotel Hjallerup Kro.

• Kommende aktiviteter
    Regionsskydning

Regionsskydningen afholdes af Østvendsyssel Garderforening i den første uge i marts. Se meget mere om dette i kommende garderblad.

Tirsdag d. 5 marts 2019

Regionsskydning.

Regionsskydningen afholdes af Østvendsyssel Garderforening. Skydningen foregår tirsdag d. 5 marts kl. 18.00. i Vodskov Skytteforenings lokaler på Vodskovvej 103, 9310 Vodskov. Invitation bliver sendt til formanden af deltagende garderforeninger.

Fredag d. 8 marts 2019: Bowling

Der bowles fredag d. 8 marts 2019 Dette foregår igen på Hals Hotel & Bowlingcenter. Der bowles kl. 18.00 med efterfølgende spisning kl. 19.00. Vær venligst opmærksom på at tilmeldingen er bindende.

Tilmelding senest 2 dage før til:

Johnni Olesen på Tlf. 21495187 eller mail johnniolesen@outlook.dk eller

Jacob Dam Rasmussen på Tlf. 24480186 eller mail jdamrasmussen@gmail.com

Onsdag D. 15 maj 2019 kl. 18.30: Guidet rundvisning på Almen Kirkegaard krydret med foredrag af Esben Buch

Oplev en spændende guidet tur omkring Almen Kirkegaard i Aalborg.
    Esben Buch er barnebarn af, Lange Anton, som var en af de gående betjente i Aalborg, der kom mange steder i byen. Det vil Esben Buch fortælle om i mange sjove anekdoter og historier. Esben Buch vil fortælle om 2. verdenskrigs frihedskæmpere og de grupper der hørte til omkring Aalborg/Rold Skov. Der vil ligeledes blive fortalt om de danske nazister som også var i aalborgområdet. Esben vil også fortælle om de Aalborgensere som prægede tiden i Aalborg, gennem rundvisningen på Almen Kirkegaard, som er Aalborgs største kirkegård, som strækker sig over hele 25 tønder land.

Tag konen eller kæresten med til et spændende arrangement. Rundvisningen tager ca. 2 timer.

Vi mødes ved kapellet ved Almen Kirkegaard kl. 18.30. Kapellet er den røde bygning inde på kirkegården. Der er indkørsel fra Hasserisgade. Mulighed for parkering ved kapellet.

Pris 20 kr. pr person for guidet rundvisning.

Seneste bindende tilmelding mandag d. 6 maj til:

Jacob Dam Rasmussen på mail: jdamrasmussen@gmail.com eller tlf:24480186.

Johnni Olesen på mail: johnniolesen@outlook.dk eller tlf:21495187.

Vend tilbage til oversigt