Garderforeningen i Nordjylland

jens@rye-andersen.dk

www.gfnordjylland.dk

• Om vores forening

Foreningens formål er, at samle gamle gardere og vække og styrke deres loyalitet overfor konge/dronning, fædreland og landets forsvar, og danne rammen om de steder, hvor gamle gardere kan genfinde den tone og ånd samt det kammeratskab som de lærte at holde af under tjenesten ved Den Kongelige Livgarde, og i øvrigt at samarbejde med andre forsvarsvenlige organisationer.

Garderforeningen for Nordjylland (GFN) har en bestyrelse, samt et par laugs bestyrelser, som består af:

Skyttelauget, der arrangerer diverse skydeaktiviteter og Jagtlauget der arrangerer et antal fællesjagter i GFN regi. Derudover arrangeres der bowling aftener samt GarderGolf dage, hvor der dystes i forenings regi eller regions regi.

Medlemsskabet af GFN giver adgang til alle GFN og laugenes arrangementer.

• Kommende aktiviteter
    SØNDAG DEN 10/6 KL. 10:00, GARDERGOLF REGIONS-MESTERSKAB 2018,

Matchen er for alle golfspillende gardere i alle DG Regioner. Der spilles stableford, pris: kr. 250 + greenfee. Medlemmer af Volstrup GK og ”Fritspil” Golf ved Limfjorden er greenfee kr. 0,-. Præmier: Til de 3 bedste golfere. Desuden er der præmie til den, der kommer tættest på hul i et slag på green på alle par 3 huller og evt. andre konkurrencer. Starttiderne kan du finde på golfbox, ca. dagen før matchen. Efter golfrunden er der buffet og præmieoverrækkelse under kaffen. Vi håber som sædvanlig på et stort fremmøde til denne DG regions golfdag i Volstrup. Der er mulighed for at tage en ledsager med. Vil du med? Bindende tilmelding senest tirsdag den 5. juni 2018 kl. 12.00 til matchleder Just Bach Andersen, Randers GF, mobil/SMS 28 43 40 03 eller e-mail Aaledamgaard@vestdjursnet.dk med oplysning om DGU nr. og HCP.

TIRSDAG DEN 12. JUNI KL.19:00 AABYBRO MEJERI, BROGÅRDSVEJ 148, 9440 AABYBRO

GFN besøger Aabybro Mejeri, hvor der blandt andet produceres RYÅ IS i mange afskygninger. (Måske bliver der mulighed for at handle i butikken.) Benyt lejligheden til at se en spændende og ikonisk virksomhed. Der er også mulighed for at se deres samling af limousiner/veteranbiler. Tilmelding senest 4/6. Deltagerpris 80 kr. inkl. isvaffel under rundvisningen. Kaffe, is og kage kan købes efter rundvisningen.

TORSDAG DEN 15. JUNI KL. 19:00 VALDEMARSDAG:

GF Nordjyllands fane samt mange andre faner deltager i Danmarkssamfundets arrangement På Gl. Torv. Efter overrækkelse af de forskellige faner er der fælles march gennem byen til Budolfi Kirke, hvor der afholdes en meget stemningsfyldt festgudstjeneste. Nærmere om arrangementet vil fremkomme i dagspressen.

Vend tilbage til oversigt