Garderforeningen for Hjørring og Omegn

9870 Sindal
    mads@hoengaard.com

• Om vores forening

Foreningen er oprettet 14 marts 1930, efter det i flere omgange havde været på tale at danne en forening i Hjørring. Først da postmester C. M. Jensen kom til Frederikshavn blev der sat gang i sagen og der blev oprettet en Garderforening for Vendsyssel. På det stiftende møde valgtes C. M. Jensen til formand. Øvrige i bestyrelsen var 4 fra Frederikshavn, 4 fra Hjørring samt 1 fra oplandet. Efter nogle år blev postmesteren forflyttet til Svendborg og der var på den efterfølgende generalforsamling ikke den store interesse for at blive bestyrelsesmedlem. Bogtrykker Johs. Nielsen, Hjørring, blev valgt til formand.

På et tidspunkt blev uenigheden mellem de 2 byer for stor, hvilket endte med at Hjørring Garderforening blev en realitet. I 1931 vandt medlem 375-1-29 politibetjent J.P. Christiansen en fane i en ugebladskonkurrence. Fanen blev indviet 18. oktober 1931 og den har været brugt i foreningen indtil vi i 2011 købte en ny.

• Kommende aktiviteter
    Julearrangement onsdag den 12. december 2018

Julearrangementet afholdes på Vester Borupvej 20 i Tårs kl. 18.00 med spisning, hvor også ægtefæller og samlevere er velkommen.

Tilmelding er nødvendig og skal ske til Hans Ole Bach på tlf. 20 13 20 22, eller email oleback@hotmail.com senest den 1. december 2018.

Fællesskydning mandag den 14. januar 2019

Garderforeningen for Hjørring og omegn inviterer til fællesskydning mandag den 14. januar 2019.

Tilmelding er ikke nødvendig men såfremt du ønsker smørrebrød skal du tilmelde dig til Richard Svendsen på tlf. 30 13 07 82 senest den 8. januar 2019 kl. 19.00.

Fælleskydning mandag den 4. februar 2019

Garderforeningen for Hjørring og omegn inviterer til fællesskydning mandag den 4. februar 2019 kl. 19.00.

Tilmelding er ikke nødvendig men såfremt du ønsker smørrebrød skal du tilmelde dig til Richard Svendsen på tlf. 30 13 07 82 senest den 28. januar 2019.

Vend tilbage til oversigt