Gule Ærter og Unge Gardere!

Af Garder Lars Rønne, Nordre Birks GF.

Hvis der er noget der signalerer gamle mennesker, så er det Gule Ærter. Det kan i den grad virke afskrækkende på de unge.

Når vi i foreningerne indkalder til generalforsamling, er det som regel, eller i hvert fald meget ofte, at menuen står på Gule Ærter. Det har den gjort i mange år, og især til glæde vore lidt ældre medlemmer hvor en opgørelse i foreningerne over demografien, desværre viser stor overvægt af ældre medlemmer.

Det ved vi jo godt og det vi skal vi have ændret.

Hvad med at prøve en blid overgang i stedet for ærterne, med f.eks. Stegt flæsk med Persillesovs, det kan alle nok gå med til.

Winersnitzel med brasekartofler / en gang kyllingelår eller f.eks. bare 3 stk. højtbelagt luksus smørrebrød med øl og snaps, det kræver kun lidt fantasi. Det kan måske få nogle af de unge gardere til at komme til generalforsamlingen, og hvem ved, de kunne jo måske endda risikere at blive valgt til noget.

Vi kan altså ikke ved at blive ved med at servere Gule Ærter med en stump pølse og en skive fedt kogeflæsk, så skal vi fortsætte som vi plejer, eller skrotte de gule ærter og prøve noget nyt ?

Deltag i debatten!

Dit navn (skal udfyldes)